Od prvního září platí přísnější hygienická opatření ve veřejné dopravě, zdravotnických zařízeních i na vnitřních akcích, kde je víc než 100 lidí. Češi se ale s dalšími opatřeními mohou setkat i v práci. Riziko druhé vlny koronaviru totiž nepodceňují ani jednotliví zaměstnavatelé. Řada firem buď pokračuje v zavedených opatřeních, nebo je od září ještě posiluje.
Vlastní pandemický plán si chystá například společnost zaměřená na interiérové dveře Solodoor. „Pracujeme na individuálním pandemickém plánu pro svou továrnu. Obsahuje monitorovací systém, měření teploty při vstupu, změnu režimu provozu šaten, ale také změnu v systému občerstvení. Má i vypracovaný systém pro zaměstnance, kteří se vrátí z dovolené z rizikové oblasti,“ řekl pro CNN Prima NEWS generální ředitel firmy Martin Dozrál. „Netýká se to ale jenom dovolených, někteří naši zaměstnanci dojíždějí do práce i z jiných regionů než z okolí Sušice, takže sledujeme i tyto údaje a máme proto připravený systém,“ dodal.
Zásobu dezinfekce i ochranných prostředků má spolu s dalšími opatřeními i obchodní řetězec Lidl. „V případě zhoršení epidemiologické situace disponuje společnost dostatečnými zásobami ochranných pomůcek pro veškeré své zaměstnance, a to včetně dezinfekčních prostředků,“ uvedla mluvčí obchodního řetězce Iveta Barabášová.
Lidl má už nyní podobně jako další obchody prodejny vybavené ochrannými plexiskly na pokladnách či stojany s dezinfekcí pro zákazníky.
Zvýšenou opatrnost přinesla koronavirová krize i operátoru O2. „Speciální opatření se týkají i kolegů na prodejnách a techniků, kteří musí být v terénu. Sledujeme a respektujeme všechna doporučení vlády vydaná pro konkrétní region. V případě výjezdů do domácností samozřejmě zjišťujeme, zda není některý ze členů dané domácnosti v karanténě. Všichni naši technici jsou vybaveni ochrannými pomůckami,“ sdělila redakci mluvčí společnosti Lucie Jungmanová s tím, že většina zaměstnanců je dále například vybavena potřebným hardwarem, který umožňuje plnohodnotnou práci z domova, tzv. home office.
Roušky se vrací také do restaurací řetězce McDonald’s v ČR. „S platností od 1. září jsme přistoupili k zavedení povinnosti používání roušek u zaměstnanců, kteří se pohybují v prostorách určených zákazníkům,“ potvrdil pro CNN Prima NEWS manažer systémů kvality a bezpečnosti potravin Vít Grec. Roušky ale nejsou zdaleka posledním hygienickým pravidlem, dalším opatřením je i měření teploty.
Naopak pro některé firmy a jejich zaměstnance se od září nic nemění, protože přísná opatření platí od počátku pandemie. „Vzhledem k tomu, že se nacházíme v okrese Frýdek-Místek, což byl donedávna jeden z nejzasaženějších regionů, navíc v blízkosti šachet OKD, se snažíme být maximálně obezřetní. U nás zatím nedošlo k významnému uvolnění opatření proti koronaviru a vlastně tak pro nás ještě tzv. neskončila první vlna,“ odpověděl redakci za automobilku Hyundai Petr Michník.
V Česku je k datu 1. září 6 387 aktivních případů onemocnění, 147 lidí je hospitalizováno. Potvrzených případů celkem je 24 618. Od úterý se zároveň vrací plošné opatření nošení roušky například ve veřejné dopravě.