Společnost Jan Becher Pernod Ricard má za sebou velmi úspěšný rok. Export likérky se meziročně zvýšil o 8 %. Cílem karlovarského výrobce je nyní rozšiřování do západních zemí.
Bylinný likér se vyváží do více než 40 zemí. Tradiční exportní destinace pro Becherovku jsou Slovensko, Německo, Ukrajina a Rusko. Filozofií společnosti je upevňovat v těchto zemích svou pozici.
„Zároveň jsme se rozhodli rozšířit naši exportní politiku a zaměřit se na expanzi západním směrem. Tam je sice kategorie bitterů velmi silná, ale věříme v úspěch Becherovky kvůli její chuťové unikátnosti a mnohostrannému využití," vysvětlila exportní politiku generální ředitelka Miroslava Simová.
K současným prioritám vedení společnosti patří země jako USA, Kanada, Velká Británie a Nizozemí. „Ve spolupráci s lokálními pobočkami Pernod Ricard jsme se na těchto trzích rozhodli pro spolupráci s třetími stranami," dodala Miroslava Simová.
Becherovka se vyváží od roku 1834. Poprvé se začala prodávat v Polsku, následně Rakousku a Německu, až se stala tradičním exportním produktem - 210 let tradice se má stát spolu s typickou chutí hlavní zbraní proti konkurenci.
„I v zahraničí znají český vynález BeTon neboli mix Becherovky, toniku a plátku citronu, který se proslavil hned při své premiéře na mezinárodní světové výstavě EXPO v Montrealu v roce 1967. V Rusku si s oblibou do Becherovky dávají plátek pomeranče," zmínil globální manažer značky Tomáš Radil.
Společnost Jan Becher je od roku 1997 součástí skupiny Pernod Ricard, což je druhý největší výrobce lihovin a vína na světě. Kromě bylinných likérů Becherovka Original se v Karlových Varech vyrábí také Lemond, Cordial a aperitiv KC 14.