Opravné práce ochromí Barrandovský most, část už je neprůjezdná. Jaká omezení čekat?

Uzavření nejvytíženějšího dopravního uzlu v zemi by mohlo ochromit dopravu v hlavním městě. Už v pondělí ráno se naplno projeví uzavírka Barrandovského mostu v Praze. Čeká ho totiž druhá etapa oprav. Jaké dopravní komplikace hrozí a kdy práce skončí?

„Omezení na řidiče čekalo už od sobotních 12 hodin, silničáři uzavřeli nájezd z Barrandova, část se bude opravovat,“ přiblížil reportér CNN Prima NEWS Jan Hošek.

ČTĚTE TAKÉ KOMENTÁŘ: Absurdní sazby DPH. Viděla někdy Pekarová výlohu knihkupectví?

Kompletní stavební práce se na mostu spustí v pondělí 15. května a potrvají 92 dní, tedy do pondělí 14. srpna. Původně přitom druhou fázi rekonstrukce měli odstartovat již zkraje května. „Museli jsme to posunout kvůli koordinaci s dalšími opravami,“ uvedl na tiskové konferenci náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

Co se uzavírá?

Opravy zahrnou práce na levé straně mostu ve směru do Braníku a na barrandovské rampě z ulice K Barrandovu. V každém směru budou fungovat dva pruhy průběžné a jeden pruh odbočovací, tedy v režimu 3 a 3 v obou směrech.

„Druhá etapa rekonstrukce Barrandovského mostu bude náročnější než ta první,“ upozornil pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). „Rád bych všechny zúčastněné požádal o maximální trpělivost a ohleduplnost. Jak vůči ostatním řidičům, tak technikům a dělníkům, kteří budou náročné práce provádět,“ dodal.

Kudy most objet

Největším omezením, které zásadně dopravu v Praze ovlivní, bude zmiňované uzavření rampy od Barrandova ve směru na Jižní spojku. Objízdná trasa povede po Pražském okruhu Lochkovským tunelem a po Strakonické ulici zpět na Barrandovský most a Jižní spojku.

Pro vzdálenější cíle, jako jsou Modřany, Kamýk či Chodov, bude možné pokračovat po okruhu D0 na sjezd Písnice, který se plánuje v době rekonstrukce mostu otevřít, a poté do centra po Libušské ulici či jet dál po D0 na sjezd Vestec.

Možností je také dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra po ulicích Brněnská a 5. května. „Je možné využívat Pražský okruh bez dálniční známky,“ upozorňuje Hřib. Doporučil také využívat nejrůznější dopravní aplikace, které nabídnou nejlepší možnou trasu v daný moment.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl opravován. Denně po něm přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Tagy: