Konec obchodního řetězce Okay, ani velké zavírání českých i slovenských poboček, se nekoná. Šlo o marketingovou kampaň, sdělilo vedení společnosti CNN Prima NEWS. Zákazníci na Slovensku se bouří a obrátí se na Slovenskou obchodní inspekci. Případem se zabývá i Česká obchodní inspekce. Na dotaz CNN Prima NEWS ohledně podezření z nekalých praktik společnost zatím nereagovala.
O uzavření některých prodejen obchodního řetězce Okay informovalo CNN Prima NEWS začátkem července na základě marketingové akce, kterou prodejce elektrospotřebičů inzeroval na svých webových stránkách. „Zavíráme – vše musí pryč. 4. 7. ve 20:00 zavíráme prodejny Okay. Využij jedinečné příležitosti a nakup vybrané zboží za likvidační ceny na e-shopu i v prodejnách,“ hlásá e-shop, přestože akce měla končit před více než čtrnácti dny. „Akce probíhá na území České republiky v období od 00:01 hodin dne 24. 6. 2024 do 20:00 hodin dne 4. 7. 2024,“ stojí ve zveřejněných podmínkách.
ČTĚTE TAKÉ: Další oblíbený řetězec s elektronikou v Česku končí. Spojil síly s konkurencí, přebírá její jméno
Podle marketingového ředitele Jana Vyletěla šlo o reklamní kampaň, kterou společnost realizuje už více než deset let. „Dosud jsme ji prováděli pouze na lokální úrovni, nyní poprvé na úrovni republikové. To, že z názvu akce Zavíráme – vše musí pryč, 4. 7. v 20:00 někdo vydedukoval, že naše prodejny již znovu neotevřeme, nebudeme komentovat,“ sdělil pro CNN Prima NEWS.
Na dotaz redakce CNN Prima NEWS, co měl tedy zákazník z názvu vydedukovat, však společnost zatím neodpověděla.
Tvrdě proti kuřákům: Řetězec na Slovensku končí s prodejem cigaret. Co supermarkety v Česku?
Německý řetězec Kaufland na Slovensku od května pozastavil prodej cigaret a dalších tabákových výrobků. S informací přišel web Aktuality.sk. Redakce CNN Prima NEWS zjišťovala, jestli se podobný krok nezvažuje i v Česku. Nejen Kaufland, ale i ostatní řetězce prý stažení cigaret z prodeje nechystají.
Pobočky i po akci fungují dál. Ta v Uherském Brodu vzkázala prostřednictvím Facebooku: „Těm nejlepším zákazníkům nemůžeme zavřít prodejnu, a proto vás dále zveme k nám na nákup.“
Jaroměřská pobočka zase na Facebooku uvedla: „Rádi bychom vám sdělili, že i když se spousta našich poboček uzavřela, tak my zde jako jedni z mála zůstáváme pro vás.“ „Hlavně, že bylo řečeno, že se zavírají všechny prodejny. Pořád jen lži a lži. Okay prodejny obcházím širokým obloukem,“ napsal pod příspěvek jeden z komentujících.
Koncem června na Facebooku avizovala zavření mimo jiné i prodejna v Praze na Proseku. Čtrnáct dní nato však napsala, že se bude nadále těšit na zákazníky. Stejně postupovala například i prodejna v Břeclavi.
Na otázku redakce CNN Prima NEWS, kterých prodejen se tedy přesně uzavření týká, však neodpověděla.
Řetězec v Česku stahuje vadné powerbanky: Varuje před rizikem požáru. Nemáte je doma?
Švédský nábytkářský řetězec Ikea stahuje z prodeje vadné powerbanky. Existuje u nich totiž riziko požáru, informoval obchodník na svém webu. Zákazníky, kteří si výrobek koupili, prodejce žádá, aby powerbanky přestali používat a kontaktovali jej kvůli výměně výrobku či vrácení peněz.
Okay má okolo 85 prodejen v České republice. Další pobočky má i na Slovensku. Tam řeší s řetězcem podobné problémy, informují tvnoviny.sk. Marketingový ředitel však webu rovněž odpověděl, že jde o reklamní kampaň. Zároveň zákazníkům poděkoval za „obrovskou vlnu podpory“.
V komentářích u facebookových příspěvků slovenských poboček se však o vyjádření podpory příliš mluvit nedá. Někteří komentující chtějí na společnost poslat Slovenskou obchodní inspekci (SOI). „Je třeba poslat podněty na SOIku. Prezentovat nepravdivá tvrzení, že je zboží dostupné jen v určitý čas a tvářit se, že obchodník zavírá provozovnu a ruší prodej, když tomu tak není, je definováno jako nekalá obchodní praktika,“ rozhořčil se podle tvnoviny.sk jeden z nich. „Neměli jste skončit?“ ptal se další. Úřad zatím žádné podněty neobdržel, chce se však případem zabývat.
Věc už řeší i Česká obchodní inspekce (ČOI). Ta v závěru června obdržela tři podněty na společnost Okay. „Po vyhodnocení těchto podnětů směřujících do oblasti regulace reklamy jsme je v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele postoupili příslušným krajským živnostenským úřadům Jihomoravského a Ústeckého kraje,“ řekl tiskový mluvčí ČOI František Kotrba pro CNN Prima NEWS.
Společnost Okay na dotaz ohledně možného podezření na nekalé reklamní praktiky nereagovala.
O uzavření některých poboček informovala média včetně CNN Prima NEWS v polovině června, tedy ještě před začátkem marketingové kampaně. Řetězec se měl dostat do těžkých finančních problémů. Zakladatel společnosti Jindřich Životský se podle Hospodářských novin pokoušel najít investora, jeho snaha však nebyla úspěšná. Na řadu tak mělo přijít propouštění a právě zavírání některých poboček.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Zaměstnanci pražského letiště získají extra odměnu. Kolektivní vyjednávání bude v září