Esport jako jediný v době pandemie přežil, v Asii je sledovanější než olympiáda

V budově televize Prima skončilo Vodafone mistrovství ČR v počítačových hrách. Finále disciplíny Counter Strike se stalo nejsledovanějším a nejúspěšnějším esportovním zápasem v tuzemské historii. „Pandemie nám ukázala, že esport je proti tradičním sportům extrémně rezistentní proti externím vlivům,“ uvedl specialista z Vodafonu Radek Hanzlík, podle něhož technologie 5G přináší hráčům dva stěžejní atributy.

Mistrovství ČR probíhalo ve dvou počítačových hrách: Counter strike (vítězný tým SINNERS) a PUBG (vítězný tým Entropiq), ve kterých je cílem eliminovat soupeře. Účastnilo se ho osm postupujících týmů a takzvaný prizepool pro vítěze turnaje činil u Counter Striku 170 tisíc a u PUBG 100 tisíc korun.

„Obrovská výhoda u esportu je právě to, že jak analytici, tak celý organizační tým má k dispozici spoustu dat, spoustu možností, jak analyzovat daný turnaj,“ uvedl specialista integrovaných kampaní Vodafone Radek Hanzlík v pořadu Nový den CNN Prima NEWS.

Čím vítězné týmy českého mistrovství podle Hanzlíka vynikaly? „Oba dva týmy mají skvělé individuální hráče. To je, myslím si, základ. Stejně tak oba dva týmy dokáží velmi efektivně pracovat jako tým. Například u týmu Sinners bylo vidět, i když se jednomu hráči ne úplně daří v dané hře, tak že ho dokáží podržet a nějakým způsobem třeba zaujmout jeho roli. A do třetice, myslím, že hlavně u Sinners bylo vidět, že se dokáží vrátit ze situace, která se může tvářit jako prohra, zatnout zuby, otočit to a zvítězit,“ uvedl.

Česko v e-sportu zaostává

Podle Hanzlíka jsme v České republice, co se týká esportu, ještě několik let za západem a ještě více let za Asií. „Nicméně pro nás je to obrovská příležitost, protože vidíme, kam se e-sport ubírá. Vlastně máme takový vhled do budoucnosti, jak naše česká e-sportová scéna bude vypadat například za pět, deset let. A my se na to už teď můžeme připravit a je to pro nás výhoda,“ uvedl.

Rozhovor se stočil také k tématice diskutované technologie 5G. „Ta má dva atributy, které jsou pro hráče naprosto stěžejní. Tím prvním je vysoká přenosová rychlost, což pro hráče reálně znamená, že dokáží hry a pravidelné updaty stáhnout rychle. Druhá věc, která je například pro hráče PUBG nebo Counter Striku naprosto stěžejní, je nízká latence neboli odezva, která u všech her, které jsou založeny na vysokých reflexech, velmi důležitá.“

Dostane se esport na olympiádu?

„Je kolem toho spoustu debat, zda jde vůbec o sport, nebo ne. Zajímavé je, že třeba pandemie nám ukázala, že e-sport je proti tradičním sportům extrémně rezistentní proti externím vlivům,“ nastínil Hanzlík.

„A vlastně byl to jediný sport, který přežil, a ve výsledku se mu dařilo lépe i v této době. Další věc je, že sledovanost esportu stoupá, na rozdíl od klasického sportu, kde sledovanost klesá. Myslím, že otázka do budoucna bude, zda bude vůbec nutné, aby esport byl na olympiádě, neboť například v Asii už byl sledovanější než olympiáda.“

Tagy:
Asie Olympijské hry technologie videohra Vodafone pandemie CNN Prima NEWS Nový den olympiáda gaming Česko sport Counter Strike Counter-Strike e-sport Radek Hanzlík TV Prima PlayerUnknown's Battlegrounds