Fabia kombi bylo praktické a dostupné vozidlo, které nám bude velice chybět, uvedl v pořadu 360° zástupce šéfredaktora Světa motorů Martin Vaculík. „Lidé si chtějí dopřát něco zajímavého a nemají už tak hluboko do kapsy. Typický vesnický důchodce však už nebude mít čím jezdit do supermarketu,“ dodal.
„Už jsem se stihl rozbrečet, když jsem se dozvěděl, že Fabia končí. Je to archetyp české automobilky. Cenově dostupné vozilo pro celou rodinu. Je to také praktické auto, které nám bude velice chybět,“ uvedl v pořadu CNN Prima NEWS 360° zástupce šéfredaktora časopisu Svět motorů Martin Vaculík.
Škoda přestane vyrábět Fabii v kombíku. Kvůli přísným emisním limitům se nevyplatí
Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě kombi. Důvodem jsou přísné emisní limity, kvůli kterým musí vyrábět více elektromobilů. Firma to oznámila v dopise zaměstnancům, který má redakce CNN Prima NEWS k dispozici a pod nímž jsou podepsáni předseda představenstva Thomas Schäfer a předseda odborů Jaroslav Povšík. Kdy se přestane Fabia kombi vyrábět, není jasné.
Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě kombi. Důvodem jsou podle automobilky přísné emisní limity, kvůli kterým musí vyrábět více elektromobilů.
„Škodovka si už před časem řekla, že bude sázet na SUV. Trh se proměňuje, lidé si chtějí dopřát něco zajímavého a nemají tak hluboko do kapsy. Fabia je takové klasicky postavené auto bez výrazné elektrifikace a generovalo by emisní pokuty. Vyšlo jim zřejmě, že se to nevyplatí,“ doplnil Vaculík.
S tím souhlasí i výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl. „Za posledních 30 let udělal český automobilový průmysl velký pokrok. Když srovnáme modely z roku 1990 a 1991 s těmi dnešními, tak je to naprosto o něčem jiném. I dnešní zákazník je výrazně odlišný, od automobilu má velká očekávání. Trh se proměňuje a je zajímavé, co nás všechno bude čekat do budoucna,“ reagoval Petzl.
Nástupu elektromobilů se tak podle něj nevyhneme. „Můžeme v hospodě bouchat do stolu, že to nechceme, ale elektromobily budou v převaze,“ uvedl dále Vaculík s tím, že nyní si užíváme automobilového blahobytu. „Auta na vesnicích jsou stará i dvacet let. Je přetlak ojetin, auto se spalovacím motorem jde dlouho udržovat,“ vysvětlil zástupce šéfredaktora časopisu Svět motorů.
Cesta k elektromobilům bude ale ještě dlouhá. „Nic se nejí tak rychle, jak se uvaří. Možná se budou dát u elektromobilů repasovat baterky, ale to bude za dlouho. Zmizí však auta nejlevnější kategorie, nemáme alternativu pro vesnického důchodce, který jezdí pro nákup do Kauflandu,“ dodává dále Vaculík. Tyto parametry právě Fabia splňovala.
„Pokud jde o obavu, že méně movití nebudou mít na to, aby si pořídili levné vozidlo se spalovacím motorem, které znají, myslím, že se ukážou jako liché. Obnovit celý vozový park by trvalo minimálně 25 let. Z toho důvodů si myslím, že dnešní zájemci o vozidla budou mít dostatečně bohatý trh, ze kterého mohou vybírat. Ať už jde o auta se spalovacím motorem, nebo elektrické, vodíkové auto,“ reagoval Petzl.
Škoda loni celosvětově dodala zákazníkům 39 589 fabií v provedení kombi, což představuje meziroční pokles o 31 %. Prodloužená verze se na celkovém prodeji modelu podílela 37,5 %. Model Fabia loni zaznamenal celkově pokles odbytu o 39 %.