Feri: Kauza TikTok? Jen snaha zakrýt fiasko s očkováním a polní nemocnicí

Vládní kampaň na podporu očkování přes sociální síť TikTok s influencery Annou Šulcovou a Jakubem Gulabem se nerozjede. Dvojice to oznámila v pátek večer. Emoce kolem kampaně tu však stále jsou. Opoziční politici ji velmi tvrdě kritizují. Mezi odpůrci je přitom i ministr zahraničí Tomáš Petříček (ČSSD), který je jedním z představitelů vlády. Podle Dominika Feriho (TOP 09) je celá kauza pouze zástěrkou zmařeného očkování a vládního fiaska s polní nemocnicí.

S kritikou vystoupil poslanec TOP 09 Dominik Feri. Podle něj však celá kauza spíše kryje jiné.„Epizoda Vládní TikTok byl pěknej pokus zakrýt totální fiasko s očkováním a provar desítek milionů za polní nemocnici, ke které vláda nemehel nesehnala personál,“ míní poslanec TOP 09, který je sám z českých zákonodárců jednoznačně nejaktivnější na sociálních sítích.

To pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) na Twitteru sdílel video, na němž vystupují senioři, kteří podporují očkování. Pražský primátor píše, že právě takto se má v kampani na očkování zaměřit na cílovou skupinu. „Fakt nedává smysl prioritně se zaměřovat na TikToku na mladé lidi, pro které ještě opravdu dlouho nebudou vakcíny,“ dodal k videu Hřib.

V doplňujícím příspěvku Hřib ještě doplnil, že i pod hlavičkou Prahy vzniká kampaň na podporu očkování. Kromě zmiňovaného videa má být její součástí web, rozhlasové spoty, inzerce v médiích či reklama v MHD a nemocnicích. Celková částka by podle primátora měla být 600 tisíc korun. Bude tedy sice o 100 tisíc dražší, než vládní akce s influencery, ale bude obsahovat více složek.

Možná trochu překvapivě byl ke kampani kritický i jeden z členů vlády – ministr zahraničí Tomáš Petříček. „Radši bych si už zatancoval s ostatními lidmi na koncertě, než ve Strakovce na TikToku,“ napsal Petříček s tím, že lepší reklamou by pro vládu byly například investice do trasování či se více věnovat řešení pandemie. „Skutečné činy budí větší důvěru, než ukázat lidem lustr,“ zakončil ministr zahraničí.

Akce se nelíbila ani místopředsedovi ODS Martinu Kupkovi. „Vládní koalice ve Sněmovně ani nepřipustila debatu o našem návrhu odškodňovacího zákona. Krachujícím podnikatelům zřejmě musí stačit hloupoučká videa na TikToku,“ uvedl Kupka na Twitteru. Ještě dál šel Kupkův stranický kolega a starosta pražských Řeporyjí Pavel Novotný. „Kubo, prober se z diskotéky, ty k**ote. To už ti mám právo kázat o pokoře já,“ napsal Novotný přímo Jakubu Gulabovi, jednomu z influencerů, který se na kampani měl podílet.

Brzký konec, influenceři neunesli kritiku

S kampaní za 500 tisíc korun podle svých slov oslovili vládu sami mladí influenceři, tedy Anna Šulcová s Jakubem Gulabem. Vytvořili několik videí s odborníky, kteří vystupují v boji proti pandemii koronaviru. Vytvořili krátké příspěvky například s hlavním epidemiologem IKEMu Petrem Smejkalem, imunologem Zdeňkem Helem, epidemiologem a exministrem zdravotnictví Romanem Prymulou či s jeho nynějším nástupcem Janem Blatným (za ANO).

Navzdory tomu však nejvíc zaujalo hned první video, na kterém Šulcová s Gulabem ukazovali prostory Strakovy akademie, ve které sídlí vláda. Šulcová zde právě představovala divákům jeden z lustrů, Gulab pak procházejíc zahradou ukazuje na okna kanceláře premiéra Andreje Babiše (ANO).

Toto video řada lidí hojně kritizovala, protože podle nich absolutně neprobírala jakoukoliv problematiku týkající se koronaviru, ale spíše propagovala vládu. Šulcová a Gulab následně v pátek večer na sociálních sítích oznámili, že z projektu odstupují.

„Moc mě mrzí, jak se k tomu lidé postavili, a tak to nyní po negativních ohlasech odmítneme a peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity,“ napsala na sociální sítě Šulcová.

Tagy: