Cvičení doma s fitness aplikací českých studentů
Mobilní fitness aplikace studentů ČVUT překonala již deset milionů stažení na chytrých zařízeních a dobývá svět. V době koronavirové pandemie plné izolací a karantén se projekt dvou českých podnikavců dočkal nebývalé obliby a získal si uživatele ve více než 180 zemích.
„V posledních měsících je právě díky epidemii zájem o domácí cvičení enormní. Vidíme to i my na našich číslech. Už při první jarní vlně jsme zaznamenali pětinásobný nárůst počtu stažení oproti normálu. Za jeden měsíc jsme zaznamenali 800 tisíc stažení,“ poznamenal jeden z tvůrců aplikace Fitify Matouš Skála v pořadu Nový den CNN Prima NEWS. Dodal, že aktuálně evidují již přes deset milionů stažení.
„V databázi aplikace je přes devět set cviků. Jedná se jak o cviky s vlastní vahou, tak o cviky s deseti různými fitness pomůckami. Každý trénink je možné si sestavit ve sto obtížnostech. Snažíme se, aby si zacvičil každý bez ohledu na předchozí zkušenosti nebo fyzickou zdatnost,“ dodal Skála.
Jak k nápadu na vytvoření fitness aplikace došlo, vysvětlil druhý z tvůrců Martin Mazanec. „U mě to byl příběh bolesti zad, kterými jsem trpěl. Nejsem zakladatel, který by hledal díru na trhu a koukal by na nějaká čísla a podle toho si vybíral obor, ve kterém začne podnikat,“ zmínil Mazanec.
„Mě bolela záda a chodil jsem k fyzioterapeutům. A v té době nebyla jiná možnost než si vzít od fyzioterapeuta nějaký papír a tam mít napsané cviky. Myslel jsem, že to jde udělat líp, takže jsem napsal mobilní aplikaci, která mi říkala, kdy cvičit, upozornila mě, ukázala cviky, jak byly prováděny, v jakém pořadí,“ dodal Mazanec.
Naší předností je vysoká míra personalizace
Jaké jsou podle tvůrců přednosti Fitify? „Aplikací je samozřejmě spousta, ale žádná se nepřizpůsobí na míru každému uživateli. Naší předností je právě vysoká míra personalizace. Díky naší obrovské databázi cviků, algoritmům dokážeme sestavit trénink opravdu skoro pro každého. Další předností aplikace je, že sestavuje jak tréninky s vlastní vahou, tak i tréninky s různými fitness pomůckami. Třešničkou na dortu je potom lokalizace. Naše aplikace je přeložena do sedmnácti světových jazyků,“ vyjmenoval výhody jejich start-upu Skála.
A jakou radu mají tvůrci pro motivování lidí k cvičení? „Myslím si, že nejdůležitější je najít si ten sport nebo pohyb, co vás baví,“ reagoval Mazanec na dotaz, co by lidem poradil k tomu, jak se „dokopat“ k pravidelnému cvičení.
V blízké budoucnosti se pak v aplikaci chtějí více zaměřit na jógu. „Chceme se hodně opřít do jógy. Myslíme si, že je to vstupní brána do fitness světa hlavně pro starší cílovku,“ dodal Mazanec na závěr.