CNN Prima News kanál Dunaj-Odra-Labe

kanál Dunaj-Odra-Labe

Výpis příspěvků ke štítku „kanál Dunaj-Odra-Labe“

Konec Zemanova snu. Vodní koridor Dunaj–Odra–Labe nebude, vláda zrušila územní rezervy

Kabinet Petra Fialy (ODS) zrušil na středečním jednání územní rezervy pro vodní koridor Dunaj–Odra–Labe. V tiskové zprávě o tom informovali vládní Piráti. Zrušení územní ochrany budoucí trasy kanálu fakticky znamená konec vysněného projektu končícího prezidenta Miloše Zemana, který koridor dlouhé roky prosazoval. Vládní koalice se ke zrušení kanálu zavázala v programovém prohlášení.

Zeman si prověří budoucí ministry osobně. Narazí u něj pirátský kandidát na zahraničí?

Ačkoliv prezident Miloš Zeman dává od pátku jasně najevo, že je připraven jmenovat premiérem Petra Fialu (ODS), ještě to zdaleka neznamená, že bude souhlasit se všemi jmény ministrů, které mu během následujících týdnů Fiala předloží. Největší problém se zatím očekává u Pirátů, a to především u Jana Lipavského, jehož jméno se nejčastěji skloňuje ve spojení s ministerstvem zahraničí. Problém může vzniknout i u kandidátů ze Senátu.

Vznikne další dálnice na Moravu? Podívejte se na dopravní priority nové vlády

Připravovaný kabinet Petra Fialy nešetří v oblasti rozvoje dopravní infrastruktury svými sliby. Koaliční program, který předchází programovému prohlášení vlády, naznačuje, jakým směrem se budou kroky vlády v oblasti dopravy ubírat. Koalice však zatím nepřichází s žádnými projekty, na kterých by už nepracovaly vlády minulé. Podle předběžných spekulací by se měl novým ministrem dopravy stát Martin Kupka (ODS).

Rána pro Zemanův sen. Olomoucký kraj se odvrací od projektu kanálu DOL

Ve znamení změny názoru hejtmanství na několik klíčových témat v Olomouckém kraji bylo uplynulých šest měsíců od podzimních voleb, po kterých ve vedení krajského úřadu usedla nová koalice. Kraj už například nepodporuje kontroverzní projekt stavby kanálu Dunaj–Odra–Labe a ukončil dlouholetou spolupráci v oblasti reklamy a propagace s agenturou TK Plus vlivného sportovního manažera Miroslava Černoška. Hejtmanství také přijalo verdikt soudu, který zabránil plánovanému záboru desítek hektarů zemědělské půdy u Hněvotína na Olomoucku pro stavbu velkého biomedicínského a biotechnologického centra.

Zvěrstvo, odmítla Ostrava kanál Odra–Dunaj. Na průplavu si vylámal zuby už Hitler

Ostravské zastupitelstvo jen výjimečně hlasuje jednomyslně. Tento týden ale vzácnou shodu napříč stranami vyvolal vládou plánovaný průplav Odra–Dunaj, který Ostrava rázně odmítla. „Fantasmagorie, zvěrstvo, megalomanie, ekologická katastrofa,“ zaznělo mimo jiné při jednání zastupitelstva. A připomínala se také historie průplavu, kvůli němuž už padla jedna vláda a na stavbě si vylámal zuby i Adolf Hitler.

Ruiny a žádné lodě. Podívejte se do přístavu Koźle, kam chce vláda prokopat průplav

V přístavu na Odře v polském městě Kędzierzyn-Koźle nekotví žádná loď, jen dva nefunkční vraky. Nechce se věřit, že právě tohle má být vstupní brána pro spojení českého loďstva s Baltským mořem, jemuž v pondělí „požehnala“ česká vláda. V troskách jsou i správní budovy přístavu a sklady, vše je obehnáno plotem, aby ruiny nikoho nezasypaly.

Zemanův kanál v plném rozsahu nejspíš nemá šanci. Stavbě brání životní prostředí

Příprava výstavby první části kanálu Dunaj-Odra-Labe vzbudila v posledních dnech poprask. Projekt, který by celkově stál víc než půl bilionu korun, však pravděpodobně v celém svém rozsahu nikdy nevznikne. Kromě rozporuplného ekonomického přínosu stojí v cestě vodnímu dílu především ekologické otázky. Navržené varianty koridoru se v podstatě nedokážou vyhnout lokalitám Natura 2000, které spadají pod patronaci Evropské unie.

Vláda plní Zemanův sen o propojení Dunaje a Odry. Blouznivý nesmysl, říká opozice

Aktualizováno

Vláda v pondělí schválila zahájení příprav první části vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi. Stavbu dlouhá léta prosazuje především prezident Miloš Zeman. Je přesvědčen o její důležitosti a zmiňuje to v téměř každém ze svých veřejných projevů. Opačný názor má ale opozice a ekologové. Stavba koridoru by mohla začít po roce 2030. Labe zatím zůstává v rezervě.