Každý den distanční výuky škodí všem žákům, upozorňuje neurolog Stránský

Martin Jan Stránský

Neurolog Martin Stránský mluví o distanční výuce

Do škol se měli žáci vrátit 2. listopadu. Alespoň podle původního plánu, který předpovídal ministr zdravotnictví Roman Prymula. Nyní to naopak vypadá, že by distanční výuka mohla trvat až do konce roku. Podle neurologa Martina Jana Stránského, který byl hostem pořadu 360° Pavlíny Wolfové na CNN Prima NEWS, každý další den distanční výuky všem žákům škodí, a to hlavně těm nejmladším.

Podle odborníků by rodiče neměli nechávat své děti dlouhé hodiny u počítačů. Jenže distanční výuka způsobená pandemií koronaviru jim teď nedává jinou možnost.

„Podle průzkumů z minulosti se za každý rok, co dítě není ve škole, jeho průměrná mzda v budoucnu sníží o 10 procent,“ říká neurolog Stránský. Podle něj je problém také v tom, že u on-line výuky se dětem nerozvíjí společenské návyky.

„Škola není jenom o studiu dějepisu či matematiky. Děti se musí naučit také něco o sobě. To jim nejlépe půjde při aktivní diskuzi, jenže ta bez kontaktu ‚face to face‘ nemůže probíhat naplno,“ dodává.

Děti se však vzhledem k současné situaci do škol s největší pravděpodobní jen tak nevrátí. Někteří pedagogové už se chystají také na pesimistický scénář, který by znamenal distanční výuku i v dalším pololetí.

Tagy: