Koupit si starší luxusní auto nemusí být dobrý nápad. Cena v inzerátu je možná lákavá, ale to, co ušetříte, několikanásobně přeplatíte v servisu. Vyplývá to z analýzy agentury Consumer Reports, která porovnala, kolik stojí běžné opravy běžných aut v porovnání s těmi z vyšších tříd. Jsou to děsivá čísla.
Výsledky analýz Consumer Reports jsou založeny na datech společnosti RepairPal o cenách servisní práce a náhradních dílů z databáze Motor Information Systems a obsahují modely prodávané v USA během posledních pěti let – jde tedy spíše o zánovní auta. Výsledky jsou šokující a ukazují, že nejdražší opravy se týkají německých prémiových značek jako Audi, BMW, Mercedes-Benz nebo Porsche. Najdeme zde však i jeden Lexus a také Nissan, i když jde o dosti specifický supersport GT-R.
Není oprava jako oprava
Zatímco průměrná cena opravy startéru činí 630 dolarů, u Audi RS5 zaplatíte 2 708 dolarů, u SUV Mercedes-Benz GL63 AMG 2 695 dolarů a u Porsche Panamera 1 376 dolarů. Podobné rozdíly panují také u výměn tlumičů a pružin. Běžný motorista zaplatí 937 dolarů, zatímco majitel Porsche Panamera 4 808. I to je ale pakatel ve srovnání s cenou za stejnou opravu u Nissanu GT-R, kde si servis řekne 5 867 dolarů. Oprava kompresoru klimatizace, která u běžných modelů vychází průměrně na 1 211 dolarů, je zase nejdražší u BMW 750Li s cenou 4 453 dolarů, Lexusu GS 450h (3 693 dolarů) a Mercedesu-Benz E400 (3 684 dolarů).
Škoda svolává do servisů SUV Kodiaq a Karoq. Hrozí jim rozpad brzdového pedálu
Německý koncern Volkswagen svolává celosvětově do servisů více než 60 tisíc vozidel s automatickou převodovkou vyrobených v roce 2020. Na vině je špatně přivařená nášlapná destička brzdového pedálu.
Pokračovat můžeme další servisní klasikou, kterou je výměna rozvodového řemene. Za úkon, který u normálních aut vyjde asi na 680 dolarů, zaplatíte u Audi RS6, Audi S8 a Audi A8 Quatrro nejméně 1 485 dolarů. Servis palivového čerpadla s cenou 1 135 dolarů sice nikoho nepotěší, ale v nevýhodě budou zejména majitelé Lexusů IS F, LS 460 a BMW M4, protože v servisu jim vyúčtují minimálně 3 600 dolarů.
Consumer Reports proto zájemcům o tyto ojeté vozy doporučuje, aby své rozhodnutí dobře zvážili. Konstatuje, že lákavá kupní cena je právě odrazem obav z vysokých servisních nákladů. Můžete mít sice štěstí, ale pokud ne, stanou se pro vás návštěvy autoopraven noční můrou a stárnoucí limuzínu či supersport se raději pokusíte prodat dalšímu šťastlivci.