Někteří Češi nechtějí platit za dálniční známky
Někteří řidiči odmítají platit za dálniční známky. Od začátku roku do konce července jich policisté přistihli na sedm tisíc. Na pokutách vybrali téměř sedm a půl milionu korun, které poté míří do státního rozpočtu. Přitom dálniční kupón na rok stojí „jen“ 1500 korun. Řidič, kterého tak dvakrát za rok zastaví policie na dálnici bez známky, za dálnice ročně zaplatí více než poctivý plátce.
Typickým příkladem, kde řidiči nechtějí platit, je dálnice D56 mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem, která je dlouhá necelých 15 kilometrů. Podle místních se některé její části stále opravují, takže řidiči stojí v kolonách. Proto jezdí přes vesnice, a to nejen osobní auta, ale i mnoho dodávek a nákladních aut. Obce Frýdek-Místek a Ostrava-jih se kvůli tomu sepsaly petici.
Na vybraných úsecích českých dálnic až 140 km/h? Návrh poputuje do Parlamentu
Zvýšení maximální rychlosti na vybraných úsecích dálnice na 140 kilometrů v hodině by měla umožnit novela silničního zákona, kterou chce vláda předložit Parlamentu. Podle odborníků má toto zvýšení přispět k efektivnějšímu využití nových úseků a zlepšení plynulosti provozu.
„Tento boj trvá více než 10 let. Každý rok na věc upozorňujeme a snažíme se s ministerstvem dopravy vyjednávat a hledat cestu, jak se z téhle pasti dostat,“ říká náměstek primátora Frýdku- Místku Karel Deutscher (ČSSD).
Dálnice D56 však není výjimkou. Policie často pokutuje řidiče po celém Česku. „Část řidičů prostě zapomene nebo špatně odbočí. Druhá skupina jsou v uvozovkách protestující proti všemu a třetí skupina počítá s tím, že budou na dálnici jen krátce a nepředpokládají, že by je někdo chytil,“ vysvětluje mluvčí Ústředního automotoklubu ČR Igor Sirota.
Od ledna nahradí nálepkové dálniční známky elektronické kupony, které dovedou kontrolovat i dálniční kamery. Pro řidiče, kteří budou chtít dál porušovat pravidla, tak bude situace ještě složitější.