Z přístavu v Miami během víkendu vyplula na svoji první okružní plavbu největší loď světa Icon of the Seas, v česku známá pod názvem Ikona moří. Se zhruba deseti tisíci lidmi na palubě se bude loď společnosti Royal Caribbean plavit po karibských ostrovech.
V neděli 28. ledna před západem slunce opustila přístav v americkém Miami na Floridě monstrózní loď Ikona moří, napsal web CNN. Vydala se na sedmidenní plavbu po ostrovech v Karibiku. Navštíví například ostrovy Svatý Kryštof a Nevis nebo třeba Charlotte Amalii, hlavní a největší město Amerických Panenských ostrovů.
ČTĚTE TAKÉ: Benátky bojují s masovým turismem. Vedení města zavádí další omezení, bude platit od června
Kolosální plavidlo váží 250 800 tun a je dlouhé 365 metrů. Bylo postavené v loděnici ve finském městě Turku za celých 900 dnů. Stavba lodi, která je registrovaná na Bahamách, vyšla na dvě miliardy dolarů, v přepočtu na české koruny jde o téměř 46 miliard korun.
Ikona moří vyplula z Miami. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Na lodi je největší aquapark mimo pevninu. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Kolosální plavidlo váží přes 250 tisíc tun. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Loď je dlouhá 365 metrů. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Stavba lodi, která je registrovaná na Bahamách, vyšla na dvě miliardy dolarů. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
První návštěvníci si nyní užívají nepřeberné množství zážitků, které loď nabízí. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Na lodi je 40 barů, restaurací a salonků. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Ikona moří se stavěla 900 dnů. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Na lodi je šest tobogánů. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Ikona moří je pětkrát větší než Titanic. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Ikona moří nabízí svým pasažérům hodně zábavy. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Celkově je na lodi sedm bazénů a jedno velké jezero. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Ikona moří se vydala na první výletní plavbu. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Podle webových stránek společnosti Royal Caribbean startuje cena kajuty za týdenní plavbu na 39 tisících korunách. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Nejdražší pokoj si lze zarezervovat za něco málo přes 250 tisíc korun. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Ikona moří je největší výletní lodí na světě. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Ikona moří byla postavená ve Finsku. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Loď pojme až 7 600 cestujících a 2 350 členů posádky. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Ikona moří je největší světová výletní loď s hrubou tonáží 250 800. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Icon of the Seas překonává všechny rekordy. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Icon of the Seas slibuje zábavu na každém kroku Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Loď je téměř o 100 metrů delší než Titanic. Zdroj: profimedia.cz / ČTK
Stavba lodi, která je registrovaná na Bahamách, vyšla na dvě miliardy dolarů. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
První návštěvníci si nyní užívají nepřeberné množství zážitků, které loď nabízí. Zdroj: Profimedia.cz/ČTK
Ikona moří, jíž pokřtil fotbalista Lionel Messi, je pětkrát větší než Titanic, jde tak o největší výletní loď na světě. Pojme 7 514 pasažérů a 2 350 členů posádky, celkově tedy zhruba 10 tisíc lidí – tolik obyvatel má například Čáslav nebo Litomyšl.
První návštěvníci si nyní užívají nepřeberné množství zážitků, které loď nabízí. Na dvaceti palubách se mohou cestující zabavit třeba v největším aquaparku mimo pevninu se šesti tobogány různých barev, na horolezecké stěně, minigolfu, kolotoči, zabruslit si na ledě či zajít do divadla. Celkově je na lodi sedm bazénů a jedno velké jezero. Nechybí ani bohatý výběr míst na občerstvení, na lodi se totiž nachází 40 restaurací, barů a salonků.
Podle webových stránek společnosti Royal Caribbean startuje cena kajuty za týdenní plavbu na 39 tisících korunách. Nejdražší pokoj si lze zarezervovat za něco málo přes 250 tisíc korun.
Ekologové však nadšení nejsou. Loď je poháněná zkapalněným zemním plynem známým jako LNG, kvůli čemuž bude do ovzduší unikat škodlivý metan, připomněl portál BBC. Tento skleníkový plyn zachycuje v atmosféře osmdesátkrát více tepla než oxid uhličitý, mohutně tak přispívá ke globálnímu oteplování.
Mluvčí Royal Caribbean uvedl, že loď Icon of the Seas je o 24 procent energeticky účinnější, než požaduje Mezinárodní námořní organizace (IMO). Společnost plánuje představit uhlíkově neutrální loď do roku 2035.
K tématu