Není to jen obchod s oblečením: Gentleman Store pomáhá českým mužům již deset let

Gentleman Store je česká firma, kterou založili dva kamarádi a stále ji vlastní. Jejich cílem je přinést do českého světa pánské módy kvalitní a udržitelné světové značky, které tu zatím nejsou. Chtějí učit české muže, jak se oblékat, aby nejen dobře vypadali, ale i se dobře cítili.

„Mužům k lepšímu oblékání pomáháme už od roku 2014. Náš příběh začal několika krabicemi se zbožím v obýváku, ale postupně jsme se rozrostli v obchod, který působí na více než 10 evropských trzích a obsluhuje desítky tisíc stálých zákazníků. Nejsme ale jen obchod s oblečením,“ říká Pavel Králíček, jeden ze spolumajitelů a marketingový šéf firmy.

Výzkum potvrdil, že muži nenakupují rádi

V roce 2013 provedli britští vědci zajímavý průzkum, kterého se zúčastnilo na dva tisíce Britů a Britek Měl potvrdit (či vyvrátit) tezi, že ženy nákupy milují a muži je nenávidí. A výsledek? Muži se začali nudit už po 26 minutách nakupování, zatímco ženám to trvalo dvě hodiny. Gentleman Store ale pohled mužů na nakupování mění.

Je to naprosto jedinečný obchod, který spojuje kvalitní pánskou módu, kosmetiku a doplňky. Vše na jednom místě. „Muži mohou na jednom místě nakoupit všechno, co potřebují - kvalitní a neotřelé oblečení, formální i neformální, obuv pro všechny příležitosti, a kompletní kosmetiku, dárky, vůně, potřeby pro holení i doplňky. Kromě pánské módy nabízí Gentleman Store i jednu dámskou kolekci od ikonické britské značky Barbour, které jsme výhradní distributoři. Nebo třeba originální kousky pro zvířecí mazlíčky. Pracovníci obchodu jsou vždy nápomocní a mužům to ušetří mnoho času. Tak, jak to my chlapi máme rádi,“ dodává s úsměvem Jan Moravčík, druhý ze spolumajitelů firmy a CEO.

Známé tváře v Gentleman Storu

Gentleman Store navíc natáčí podcasty GS Talks, ve kterých jako první český podcast řeší se známými hosty práci nebo jejich soukromí, nákupy, oblečení, ale také předsudky, které v Česku panují. Mezi hosty se objevil například slavný zahradní architekt Ferdinand Leffler, kouč Marian Jelínek, herec David Matásek či Jan Čenský, zpěvák Janek Ledecký, jeden z nejlepších světových vyjednavačů Radim Pařík, marketingový guru Martin Vymětal či architekt Adam Gebrian a mnoho dalších.

Pro Čechy píší recenze a rady, třeba jak se správně obléci na svatbu nebo na ples, jaké oblečení zvolit podle typu postavy, jak se dobře oblékat bez zbytečného utrácení, či které boty jsou vhodné na které příležitosti, což muži určitě ocení.

Jedním z hostů GS Talku byl Marian Jelínek, bývalý hokejista, trenér a mentální kouč. Jeho rukama prošly světové sportovní hvězdy, jako je třeba Tiger Woods nebo Jaromír Jágr, jehož osobním trenérem byl Marian mnoho let.

„Přiznám se, že v běžném životě oblékání řeším vlastně jen proto, že musím. Ale jakmile je nějaká situace, která si zaslouží respekt, tak jsem zastáncem ho dát najevo správným oblečením. Jít do Národního divadla v riflích? To za mě ne. Nebo jít do kostela rovnou z pláže, v žabkách, trenkách a tričku. Možná jsem staromódní, ale také ne. Prostě je potřeba se přizpůsobit situaci a příležitosti. Když jdu na svatbu, budu muset jít v nějakém obleku, když jdu do sparťanské fotbalové kabiny, tak tam zase v obleku přijít nemůžete, to byste byl divnej. Každé prostředí a každá skupina lidí má nejen svoji verbalitu, ale mají i styl oblékání, který se hodí do toho prostředí. Zkrátka, do lesa si nevezmete sako, do hokejové šatny už vůbec ne,“ řekl Marian v podcastu.

Oblečení je naše vizitka

Každá kultura i každá doba má jiné požadavky na oblékání. Jistotou ale zůstává, že to, co si oblečeme, o nás hodně vypovídá a vůbec ne v povrchní rovině. Prokazujeme tím úctu naší společnosti, se kterou jdeme například na schůzku, ale i k události, na kterou se chystáme, jak popsal Marian. Můžeme tím ale ukázat i svůj názor a životní postoj. V poslední době se velmi často skloňují pojmy jako „slow a fast fashion“. Málokdo si uvědomuje, že móda je druhým (ne-li již prvním) největším znečišťovatelem životního prostředí a i nad tím je třeba se zamyslet.

Při výběru našich značek dbáme na principy udržitelnosti, vyznáváme tradici nekonzumní módy, která místo kvantity dbá na bezpodmínečnou kvalitu a nadčasovost. Muži u nás najdou oblečení pro všechny příležitosti a mohou objevit netradiční pánskou kosmetiku či doplňky,“ vysvětluje Pavel Králíček.

Karlín jako „Mekka“ pánské módy

V portfoliu mají více než 5000 položek a zákazníci si mohou vybrat z několika desítek světových značek, mezi které patří i ikony kvalitní světové módy, jako je Barbour, Charles Tyrwhitt  či Berwick. Rádi podporují i mladé značky, kterým věří, jako jsou třeba Bellroy, Orbitkey a mnoho dalších. Na podzim roku 2023 otevřeli novou designovou kamennou prodejnu v pražském Karlíně a ambicí je udělat z této čtvrti „Mekku“ pánské módy v Praze a celé ČR.

Tagy:
společnost kosmetika obchod móda Marian Jelínek Mekka Česko Praha Karlín maloobchodní prodej pánská móda oděv udržitelná móda umění a zábava umění, kultura, zábava a média produkty a služby ekonomika, obchod a finance spotřební zboží prodejní kanály Gentleman Store s.r.o. Gentleman Store