Opravy Barrandovského mostu Zdroj: ČTK
Oprava Barrandovského mostu Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Výstavba Barrandovského mostu (mostu Antonína Zápotockého) 1978-88. Zdroj: ČTK
Na snímku z roku 1978 pořízeném z Branické skály chybí jak Barrandovský most, tak i návazná kapacitní komunikace stoupající směrem k Barrandovskému sídlišti - které začalo vznikat až v roce 1981. Zdroj: ČTK
V plné kapacitě začal Barrandovský most (tehdy Most Antonína Zápotockého) sloužit v roce 1988. Pásky stříhali soudruzi Jakeš a Štěpán (vpravo). Zdroj: ČTK
Prohlídka Barrandovského mostu v únoru 2022 Zdroj: Profimedia.cz
Prohlídka Barrandovského mostu v únoru 2022 Zdroj: Profimedia.cz
Prohlídka Barrandovského mostu v únoru 2022 Zdroj: Profimedia.cz
Prohlídka Barrandovského mostu v únoru 2022 Zdroj: Profimedia.cz
Na snímku z roku 1978 pořízeném z Branické skály chybí jak Barrandovský most, tak i návazná kapacitní komunikace stoupající směrem k Barrandovskému sídlišti - které začalo vznikat až v roce 1981. Zdroj: ČTK
Práce na Barrandovském mostě, které vyžadují omezení dopravy, jsou podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha sobě) plánované na květen a skončí v srpnu. Zahájení další fáze rekonstrukce budou předcházet opravy některých dalších komunikací. Práce jsou rozložené do několika let a mají trvat vždy jen část roku. Za celé období vyjdou na 594,5 milionu korun. Soumostí z roku 1983 tvořené dvěma částmi, severní a jižní, se dosud nikdy neopravovalo.
Letos budou silničáři pracovat v severní polovině jižního mostu, tedy směrem ze Smíchova do Braníku, na horní části sjízdné rampy z ulice K Barrandovu a na spodní části jižního mostu přes Vltavu. „Přípravné práce bez omezení dopravy by měly začít již v průběhu druhého čtvrtletí. Termín zahájení prací, kdy je nutné zásadní dopravní omezení na mostě a rampě K Barrandovu, plánujeme na květen 2023. Hlavní práce by měly být směřovány do prázdninového provozu,“ uvedl Scheinherr.
Konec letošních dopravních omezení je naplánovaný na srpen. Ještě před zahájením rekonstrukce Barrandovského mostu opraví správa silnic v Praze 5 křižovatku Janáčkova náměstí a Jiráskova mostu.
Pražská MHD má po 30 letech nový hlas. Herec Vondráček musel řešit několik zapeklitostí
Cestující v pražských tramvajích čekala od pondělka velká změna. Z reproduktorů, ze kterých je oznamován název zastávky, se ozval jiný hlas. Dagmar Hazdrovou vystřídal skoro po třiceti letech Jan Vondráček. Ten postupně namluví hlášení i do autobusů a příměstských linek.
Vůbec první oprava Barrandovského mostu začala loni 16. května. Původně měly práce skončit 2. září. Kvůli vynuceným úpravám projektu se v létě dokončení oprav posunulo do 29. září a následně podruhé o další více než dva týdny do 17. října. Dělníci loni například zdemolovali nájezdovou rampu ze Strakonické a vystavěli novou, uvnitř mostu provrtali průchody, kterými natáhli nová předpínací lana nebo opravili povrchy vozovek, zábradlí či římsy.
Po mostě loni projíždělo při rekonstrukci ve směru od Strakonické ulice k Jižní spojce v průměru 59 300 aut denně, což je proti běžnému stavu o 17 procent méně. Ve směru na Prahu 5 počet vozů klesl o šest procent na 67 500 aut. „Opravu jsme připravovali tři roky a toto úsilí se vyplatilo, dopravní kolaps v Praze nenastal. Věřím, že i díky ohleduplnosti řidičů vše proběhne hladce také letos,“ uvedl Scheinherr.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí Městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.