Obvod Cheb

100,00 % okrsků sečteno
36,75 % volební účast




40,08 %

Miroslav Plevný

27,08 %

Sandra Tsoukernik

12,30 %

Štěpánka Černá

10,61 %

Vladimír Keblúšek

6,41 %

Ivan Reis

3,49 %

Pavel Hojda

Obvod Louny

100,00 % okrsků sečteno
41,45 % volební účast




43,50 %

Ivo Trešl

25,55 %

Jaroslav Mikoláš

10,92 %

Vladislav Hrbáček

10,10 %

Leo Steiner

6,46 %

Ivana Hluštíková

3,43 %

Jiří Kobza

Obvod Plzeň-město

99,29 % okrsků sečteno
40,55 % volební účast




32,71 %

Karel Řehka

27,33 %

Lucie Kantorová

20,10 %

Lumír Aschenbrenner

7,94 %

Daniela Pousková

4,85 %

Július Líška

3,11 %

Jiří Valenta

2,87 %

Bohumír Janský

1,05 %

Jaroslav Novák

Obvod Strakonice

100,00 % okrsků sečteno
42,51 % volební účast




55,41 %

Tomáš Fiala

23,90 %

Miroslav Ušatý

20,67 %

Jana Hrdinová

Obvod Pelhřimov

100,00 % okrsků sečteno
45,89 % volební účast




30,48 %

Ladislav Med

27,15 %

Michal Kozár

25,11 %

Jaroslav Chalupský

8,65 %

Karolína Kubisková

5,69 %

Lucie Pavlů Řádová

2,88 %

Pavel Hodáč

Obvod Příbram

100,00 % okrsků sečteno
46,04 % volební účast




43,70 %

Petr Štěpánek

25,21 %

Barbora Daňhová

12,07 %

Simona Luftová

9,40 %

Josef Šorna

5,82 %

Frank Thomas Podstatzky-Lichtenstein

3,77 %

Pavel Vermach

Obvod Praha 5

86,33 % okrsků sečteno
44,40 % volební účast




31,82 %

Václav Láska

26,91 %

Radko Sáblík

19,74 %

Zdeněk Šarapatka

14,05 %

Lubomír Brož

4,80 %

Pavel Spirov

1,69 %

Petra Prokšanová

0,95 %

Ľubomír Augustín

Obvod Praha 9

77,23 % okrsků sečteno
44,02 % volební účast




46,77 %

David Smoljak

22,68 %

Dagmar Pecková

16,41 %

Radek Žalud

8,55 %

Bedřich Laube

5,55 %

Darina Batyiová

Obvod Praha 1

71,74 % okrsků sečteno
46,09 % volební účast




50,15 %

Jiří Padevět

27,04 %

Jan Čižinský

12,44 %

Ján Dudra

2,94 %

Pavel Čižinský

2,56 %

Jiří Pavel Pešek

1,60 %

Jiří Morštadt

1,41 %

Vojtěch Ryvola

0,97 %

Jan Štern

0,84 %

Vladimír Kolman

Obvod Kladno

100,00 % okrsků sečteno
42,14 % volební účast




30,80 %

Adéla Sucharda Šípová

29,44 %

Petr Paták

22,16 %

Aleš Gerloch

8,10 %

Jan Klas

6,14 %

Marcela Machalová

3,34 %

Jaroslav Pelc

Obvod Děčín

100,00 % okrsků sečteno
35,34 % volební účast




52,22 %

Zbyněk Linhart

20,13 %

Michal Hejcman

10,45 %

Anna Lehká

10,35 %

Jan Skalický

6,83 %

Miroslav Štross

Obvod Česká Lípa

100,00 % okrsků sečteno
38,38 % volební účast




35,05 %

Jitka Volfová

32,66 %

Martin Půta

14,94 %

Jiří Vosecký

13,37 %

Vít Vomáčka

3,95 %

Leoš Hamrský

Obvod Trutnov

100,00 % okrsků sečteno
42,50 % volební účast




58,42 %

Jan Sobotka

28,61 %

Zuzana Chovancová

7,31 %

Radek Mráz

5,63 %

Hynek Beran

Obvod Kolín

100,00 % okrsků sečteno
43,97 % volební účast




45,26 %

Michael Kašpar

25,54 %

Andrea Brzobohatá

17,25 %

Roman Schulz

4,19 %

Antonín Dušek

4,14 %

Pavel Sehnal

2,34 %

Jiří Rynekr

1,24 %

František Třeštik

Obvod Hradec Králové

100,00 % okrsků sečteno
45,00 % volební účast




25,13 %

Martin Dvořák

21,94 %

Zuzana Ceralová Petrofová

18,40 %

Jana Hůlková

14,99 %

Monika Nebeská

12,18 %

Jan Holásek

5,33 %

Ivan Picek

2,01 %

Vladimír Dryml

Obvod Rychnov nad Kněžnou

100,00 % okrsků sečteno
45,61 % volební účast




62,19 %

Jan Grulich

37,80 %

Petr Sadovský

Obvod Žďár nad Sázavou

100,00 % okrsků sečteno
50,14 % volební účast




27,60 %

Michal Šmarda

25,62 %

Josef Klement

25,62 %

Radek Černý

16,49 %

Radek Koten

4,65 %

David Moos

Obvod Znojmo

100,00 % okrsků sečteno
45,03 % volební účast




35,55 %

Tomáš Třetina

22,28 %

Jiří Kyněra

18,67 %

Jindřich Růžička

11,78 %

Petra Rédová Fajmonová

6,65 %

Bohumila Beranová

5,04 %

Pavel Černý

Obvod Vyškov

100,00 % okrsků sečteno
52,40 % volební účast




63,34 %

Jan Grolich

29,99 %

Petra Absolonová

6,66 %

Jaroslav Fládr

Obvod Brno-město

94,31 % okrsků sečteno
48,88 % volební účast




41,87 %

Zdeněk Papoušek

24,40 %

Karel Zitterbart

20,35 %

Jaroslav Štěrba

6,31 %

Jaroslav Turánek

4,08 %

Veronika Holcnerová

2,96 %

Klára Alžběta Samková

Obvod Přerov

100,00 % okrsků sečteno
41,59 % volební účast




38,54 %

Jakub Navařík

37,62 %

Petr Vrána

15,04 %

Marek Obrtel

8,78 %

Dan Chromec

Obvod Litovel

100,00 % okrsků sečteno
40,02 % volební účast




32,17 %

Marek Ošťádal

28,78 %

Martin Škurek

28,44 %

Michael Kohajda

9,37 %

Pavel Jelínek

1,21 %

Zdeněk Beil

Obvod Frýdek-Místek

100,00 % okrsků sečteno
44,42 % volební účast




34,75 %

Helena Pešatová

32,47 %

Petr Korč

13,01 %

Tomáš Krpel

9,53 %

Zdeněk Navrátil

4,89 %

Nela Lisková

3,07 %

René Hompora

2,26 %

Petr Hrnčárek

Obvod Ostrava-město

98,86 % okrsků sečteno
39,30 % volební účast




46,59 %

Ondřej Šimetka

30,68 %

Lucie Baránková Vilamová

12,78 %

Milan Loprais

6,24 %

Petr Jančík

1,90 %

Štefan Režný

1,17 %

Radoslav Štědroň

0,61 %

Radek Iwoniak

Obvod Karviná

100,00 % okrsků sečteno
29,51 % volební účast




33,62 %

Lenka Brzyszkowská

14,31 %

Petr Kazík

14,10 %

Mariam Szyja

13,92 %

Aleš Polách

12,43 %

Pavel Staněk

9,10 %

Roman Galia

2,48 %

Karel Světnička

Obvod Zlín

98,64 % okrsků sečteno
45,46 % volební účast




33,52 %

Tomáš Goláň

22,93 %

Ivo Mitáček

18,97 %

Vladimír Sedlařík

12,01 %

Pavel Dlouhý

10,67 %

Lubomír Nečas

1,87 %

Jan Doleček

Obvod Uherské Hradiště

100,00 % okrsků sečteno
46,75 % volební účast




47,81 %

Josef Bazala

28,34 %

Jiří Vašica

9,40 %

Kristýna Zelienková

7,12 %

Otakar Březina

4,08 %

David Skyba

3,22 %

Margita Balaštíková

PŘEHLEDNĚ: Rozšířená paušální daň i nižší pokuty. Co přinese nový rok pro podnikatele?


Rozšíření paušální daně, zvýšení limitu k povinné registraci k DPH nebo nižší pokuty za pozdní dodání kontrolního hlášení. Takové novinky čekají podnikatele a živnostníky v příštím roce. Změn je ale daleko více a některé budou pro chod podnikatelů zásadní. Podívejte se na jejich přehled.

Zvýšení ročního limitu pro povinnou registraci k DPH

Nový rok je tradičně spojen s celou řadou změn pro podnikatele a živnostníky. Od 1. ledna mohou například počítat se zvýšením ročního limitu k povinné registraci k DPH z jednoho milionu korun na dva. Jedná se o očekávanou změnu, po které podnikatelé volali delší dobu. Dosavadní limit byl totiž nastaven od vstupu České republiky do Evropské unie před 18 lety. K plátcovství daně z přidané hodnoty se musí přihlásit ti podnikatelé, jejichž obrat za posledních 12 měsíců překročil jeden milion korun.

Rozšíření paušální daně

Zvýšení ročního limitu pro povinnou registraci k DPH bylo součástí vládního daňového balíčku. Spolu s tím došlo k rozšíření vstupu do režimu paušální daně. V ní podnikatelé nemusejí vyplňovat daňová přiznání a odvádí sociální a nemocenské pojištění jednou paušální částkou.

Kvůli navýšení limitu na dva miliony korun ale také dochází k rozdělení paušální daně na tři pásma. Ty budou zohledňovat výši měsíčních paušálních záloh. První pásmo odpovídá současné paušální dani a záloha by měla činit měsíčně 6 208 korun pro živnostníky s ročními příjmy do jednoho milionu korun.

Celková paušální záloha Daň z příjmů Pojistné na důchodové pojištění Pojistné na veřejné zdravotní pojištění
I. Pásmo 6 208 Kč 100 Kč 3 386 Kč 2 722 Kč
II. Pásmo 16 000 Kč 4 963 Kč 7 446 Kč 3 591 Kč
III. Pásmo 26 000 Kč 9 320 Kč 11 388 Kč 5 292 Kč
Zdroj: MF ČR

Druhé pásmo spadá pro podnikatele s příjmy do milionu a půl, kteří budou platit 16 tisíc korun. Třetí pásmo pak bude určené pro osoby samostatně výdělečně činné do příjmu dvou milionů korun. Ti budou platit měsíční fixní částku ve výši 26 tisíc korun.

Zvýšení záloh za pojištění

Každoročně se podnikatelé a živnostníci musí připravit i na nepříjemnou skutečnost, a to zvýšení minimálních záloh na sociální a zdravotní pojištění. Od ledna 2023 se minimální platba za zdravotní pojištění – které je splatné do 8. dne následujícího měsíce – navýší o 95 korun. Živnostníci tak budou z nařízení vlády zasílat částku od 2 722 korun.

Minimální měsíční zálohu na zdravotní pojištění budou v příštím roce platit i OSVČ, které zahájí samostatnou výdělečnou činnost.

Měsíční zálohy na sociálním pojištění jsou splatné během měsíce, za který se platí. Od roku 2023 si musí podnikatelé při platbě minimální zálohy za sociální pojištění připravit 2 944 korun. Zdražuje se o 103 korun, neboť v roce 2022 platili OSVČ za pojištění minimálně 2 841 korun.

Nižší pokuty za pozdně dodané kontrolní hlášení

V roce 2023 také dojde k úpravě u kontrolního hlášení. Zapomnětlivcům se totiž o polovinu sníží pokuta za pozdně dodané kontrolní hlášení. Spolu s tím se prodlužuje lhůta pro podání kontrolního hlášení na 17 dnů od vyzvání finančního úřadu do datové schránky. Dosud platila lhůta pěti dní.

Zvyšuje se roční příjem, kdy nemusí lidé podávat daňové přiznání

Nový rok také přinese úlevu pro řadu lidí, kteří nemusejí podávat daňové přiznání. Dosud byl tento roční limit na částce 15 tisíc korun. Od roku 2023 však bude daňové přiznání podávat každý, jehož zdanitelné příjmy přesáhnou 50 tisíc korun.

Nově se také zmenšuje okruh osob, které musí podávat daňové přiznání elektronickou formou. Povinnost se nebude vztahovat na nepodnikající fyzické osoby s aktivní datovou schránkou.

Konec povinné elektronické evidence tržeb

Se začátkem roku 2023 se očekává i oficiální konec elektronické evidence tržeb. Ta byla pozastavená během covidu a podnikatelé mohli EET využívat jen dobrovolně. Ministerstvo financí uvádí, že tímto krokem poklesne administrativní zátěž podnikatelů a odpadnou jim náklady spojené s provozem elektronické evidence. „S růstem bezhotovostní ekonomiky ztrácela EET svůj význam z pohledu státního rozpočtu. V roce 2025, kdy je podíl bezhotovostních plateb odhadován na 80 procent, by byl její přínos pro státní rozpočet již bagatelní,“ vysvětlilo ministerstvo konec sledovacího nástroje.