Právě jsme museli propustit několik našich zaměstnanců. S takovým prohlášením sdílel generální ředitel americké marketingové agentury HyperSocial selfie, na níž pláče. 32letý Braden Wallake prý chtěl ve své zpovědi lidem přiblížit, že i zaměstnavatelé jsou lidé a že dát svým podřízeným výpověď není vždy lehké. Uživatelé LinkedInu mu vyčítají, že je sebestředný a příběh zaměstnanců využívá pouze ve vlastní prospěch.
„Tohle bude ta nejzranitelnější věc, o kterou se kdy podělím. Právě jsme museli propustit několik našich zaměstnanců. V posledních týdnech jsem na LinkedIn viděl spoustu propouštění. Většina z nich je způsobena ekonomikou nebo jakýmkoli jiným důvodem. V tomto případě to bylo mou chybou. V únoru jsem udělal rozhodnutí a příliš dlouho jsem se ho držel,“ uvedl na úvod Wallake.
Linkedin Content Strategy: Braden Wallake, CEO of HyperSocial and HyperSphere, who is a "5x College Dropout," is a genius.
— Linda Ashok (@IamLindaAshok) August 10, 2022
He needed content that would get him empathy despite being a reckless employer and terminating "1 or 2 or 3." "TEARS" pic.twitter.com/3fIvEBZVp9
Jeho tým by prý tvrdil, že rozhodnutí bylo společné, ale on z důsledků viní hlavně sebe. „Kvůli svým chybám jsem musel udělat nejtěžší věc v životě. Ve dnech, jako je tento, bych si přál být majitelem firmy, který se řídí pouze penězi a nezajímá ho, komu cestou ublíží. Ale takový nejsem,“ pokračoval generální ředitel.
Své zaměstnance mám rád
Svým prohlášením, k němuž připojil plačící selfie, chtěl údajně lidem ukázat, že ne každý ředitel je bezcitný a není mu jedno, když musí lidi propouštět. „Jsem si jistý, že takových, jako já, jsou stovky a tisíce. Propustili jednoho, dva nebo tři zaměstnance, kteří by pro ně pracovali, kdyby se rozhodli lépe. Doufám, že mí zaměstnanci ví, jak je mám rád,“ dodal. Prý si nedokáže představit horší okamžik.
Příspěvek zveřejněný na LinkedInu se stal virálním a lidé Wallakeovi začali přezdívat plačící CEO. Jenže co zaměstnavatel zřejmě nečekal, byla vlna kritiky. „Spíše než nad tím, jak byl Wallake ‚zranitelný‘, se zdá, že panuje shoda v tom, že je to hluchý narcis,“ napsala ve svém komentáři novinářka The Guardian Arwa Mahdawiová.
Průhledný narcismus
„Považuji to za trapný a průhledný narcismus, který předstírá ctnost a je jen požitkářstvím ignorujícím to nejdůležitější – lidi, kteří právě přišli o práci. Proč nevynaložíte svou emocionální energii na pomoc jim, aby byli tématem oni,“ navázal na slova novinářky jeden z uživatelů. Podobných zpráv si šéf společnosti může přečíst stovky. „Nemáte své zaměstnance rád. Udělal jste chybu a oni za ni platí, abyste mohli stále dosahovat zisku,“ pokračoval další.
Řada lidí se Wallakeho ptá, proč místo své plačící fotografie nezveřejnil snímek oněch zaměstnanců s tím, že potřebují novou práci. Další uživatelé zapátrali v jeho minulosti a zjistili, že nedlouho před propuštěním koupil dům. Příspěvek, v kterém se tím chlubil, však smazal. Zároveň přispěl nadaci. „Možná není dobrý nápad adoptovat lachtana na začátku recese,“ rýpl si v komentářích další diskutující.
„Plačící CEO“ se nakonec ke kritice vyjádřil: „Ahoj všichni. Ano, jsem to já, plačící CEO. Ne, mým cílem nebylo strhnout veškerou pozornost nebo udělat ze sebe oběť. Je mi líto, že to tak vyznělo.“