Kampaň za miliony obnoví důvěru, tvrdí Havlíčkův úřad. Bábek: Stačí změnit komunikaci

Radomil Bábek

Kolektivnímu sebevědomí i podnikatelům by měla pomoci plánovaná komunikační kampaň za 60 milionů korun. Ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) dospěl k závěru, že vláda nekomunikovala v podzimní krizi dobře a že je co zlepšovat. Jak se taková kampaň dělá? A jak ji vidí ti, jež má oslovit? Hosty pořadu 360° Pavlíny Wolfové byli ředitel odboru komunikace ministerstva průmyslu a obchodu Robin Čumpelík a předseda Podnikatelských odborů Radomil Bábek.

Akce z dílny Havlíčkova resortu má za cíl posílit klesající důvěru v ekonomiku, podpořit domácí podniky a vrátit se k tématu národního sebevědomí. Na komunikační kampaň za 60 milionů korun má ale velice ostrý názor Bábek. „Já bych si netroufl nakládat se 60 miliony ze státního rozpočtu. Většinu podnikatelů dráždí, co s tím vláda zamýšlí,“ uvedl předseda Podnikatelských odborů v pořadu 360° Pavlíny Wolfové.

Komunikace resortu je přitom věc, která podle něj jednoznačně potřebuje vylepšit. Bábek tvrdí, že na jaře měla vláda důvěru občanů, že ví, jak pandemii řešit, poté ji ale ztratila. „Na jaře byli občané ukáznění, dokonce byli lidé snad až angažovaní,“ řekl Bábek k vnímání jarních opatření, které se ale podle něj později změnilo.

Že je třeba vylepšit komunikaci vládních představitelů si myslí i Čumpelík. „Souhlasím se zefektivněním komunikace. To je příležitost této kampaně,“ prohlásil. Pilotní kampaň dle jeho slov probíhá už od listopadu a nese název Česká kvalita.

Podle Bábka však není potřeba za zlepšení komunikace utrácet. „Musí se změnit způsob té komunikace. Vláda se musí přestat skrývat za nouzový stav, musí umět informovat, motivovat, přesvědčovat. Nic z toho nedělá,“ dodal Bábek.

Jak Čumpelík, tak Bábek se na závěr pořadu shodli, že správnou cestou, jak nyní podpořit české podnikatele, je přesvědčovat občany, aby nakupovali produkty právě od českých živnostníků a podnikatelů.

Tagy:
komunikace Karel Havlíček Pavlína Wolfová ANO 2011 vláda důvěra koronavirus komunikace vlády Radomil Bábek Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR Robin Čumpelík Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky