
Jsme v šoku, uvedl řetězec Action k tragédii v Hradci. Lidé se ptají, jak zajistí bezpečnost
Plán poskytnout zbrusu novou zbraň ohlásilo americké ministerstvo obrany už loni v únoru. Systém s názvem Ground-Launched Small Diameter Bomb, což lze přeložit jako bomba s malým průměrem odpalovaná ze země, však bylo potřeba otestovat, což zabralo několik měsíců. Po úspěšném ukončení testů nyní střely míří na bojiště, píše Politico.
Prezident Petr Pavel se pro CNN Prima NEWS exkluzivně vyjádřil k otázce budoucnosti obrany českého vzdušného prostoru. V diskuzi, jestli by naši piloti měli dál létat na gripenech, včetně těch nejmodernějších, nebo raději na F-35, se přiklonil na stranu amerických strojů. Švédská vládní agentura spolu s výrobcem letounů SAAB přitom nechápou, proč s nimi ministerstvo obrany nejedná, a nemůžou proto předložit podrobnou oficiální nabídku nových gripenů. Napsal o tom portál iDnes.cz. Podle Švédů jsou přitom gripeny v mnohém s americkými stroji srovnatelné.
Švédové nevzdávají svůj boj o prodloužení vojenské spolupráce s Českou republikou. Jejich zájem potvrzuje i jedno z možných řešení – gripeny zdarma. Česká armáda má ale jasno v tom, že k obranyschopnosti potřebujeme letouny 5. generace, tedy americké F-35. Česko totiž podle náčelníka generálního štábu Karla Řehky potřebuje mít technologickou výhodu nad protivníkem.
V praxi jsme vyzkoušeli, co obnáší cesta na dovolenou ve vyspělém elektromobilu a jak si se stejným úkolem poradí staré auto v ceně lepšího jízdního kola. Gigantický rozdíl v pořizovacích nákladech je zřejmý, samotná cesta ale nabídla zajímavé postřehy. Kdo dojel dřív a kdo za méně? Výsledek je i není překvapivý.
Kultovní švédská automobilka Saab přestala vyrábět auta v roce 2011 a zanikla o pět let později. Na Tchaj-wanu přesto vystavěli její nový autosalon. Tamní společnost Scandinavia Asia Corporation (SAC) se s odchodem Saabu nesmířila a chce pokračovat v péči o jejich majitele a o obchod s ojetými modely.
Během studených zimních rán je v autě máloco příjemnějšího než okamžik, kdy se naplno rozjede vyhřívání sedadel. Může tato vychytávka, která se dnes stává čím dál častějším prvkem výbavy, cestujícímu nějak ublížit?
Jedno z posledních aut mrtvé automobilky Saab je dnes na českém trhu s ojetinami raritou. I proto jeho cena stoupá. Nyní je obvykle třikrát dražší než obdobný vůz od Opelu, se kterým je technicky spřízněný. Proč?
Zatímco vyhřívaná sedadla patří k poměrně dostupné výbavě i u laciných aut, ventilace je zatím spíš považována za luxus. Nemít propocená záda navíc něco stojí. Vybrali jsme nejlevnější vozy na českém trhu, které tuto výbavu nabízejí.
Ford, Peugeot, Volkswagen, ale i Audi nebo Mercedes. To jsou značky otevřených aut, která najdete v českých bazarech do částky 100 tisíc korun. I když jde povětšinou o poměrně staré exempláře, ještě mohou dobře posloužit na víkendové letní vyjížďky.