Tento projekt byste očekávali spíš někde v mytickém Silicon Valley. Jeho domovem je ale dílna jistého Štefana Kleina na nitranském letišti v části Janíkovce. Nedávno létající auto úspěšně absolvovalo první oficiální zkušební let.
AirCar se sice vznesl do vzduchu už loni a pak si to několikrát zopakoval, šlo však jen o krátké nízké lety nad plochou letiště. Teprve teď zamířil skutečně na oblohu. Křídla AirCaru se nesloží horizontálně nad půdorys stroje, jako tomu bývá u jiných létajících aut, ale nejprve se zmenší sklopením a následně se vertikálně zasunou do centrálního tělesa vozidla. Toto řešení umožnilo zmenšit celkový formát a získat více využitelného prostoru.
Po prvních letech nízko nad zemí se AirCar vydal i do letové hladiny jiných letadel.
K transformaci auta na letadlo či naopak stačí jediný povel tlačítkem – asi jako když v kabrioletu stahujete elektricky ovládanou střechu. Pravda, AirCaru to trvá trochu déle, celý proces nicméně nezabere více než tři minuty.
Na vzlet potřebuje AirCar dráhu dlouhou přibližně 300 metrů, což je délka srovnatelná s ultralehkými letadly. Kromě křídel se vysune i ocasní část a rozloží tlačná vrtule. AirCar se neztratí ani v běžném silničním provozu, vejde se například na běžné parkovací místo. Jeho hmotnost by měla být přibližně 1100 kg, přičemž uveze dalších 200 kg, tedy stejně jako je limit pro ultralighty.
Pro pohon na zemi i ve vzduchu používá 4-válcový motor BMW o objemu 1,6 litru a výkonu 140 koní (103 kW). To stačí k tomu, aby během letu dosáhl rychlosti 200 km/h, zásoba běžného bezolovnatého benzinu zajistí dolet přibližně 1000 km a spotřeba na hodinu letu představuje asi 18 litrů benzínu.
Firma chce spustit výrobu již v příštím roce, přičemž v plánu jsou i další verze. Například výkonnější dvoumotorová, čtyřmístná nebo taková, která by dokázala přistávat i na vodě.