O paní Janě Urbanové ze severočeského Děčína už CNN Prima NEWS ve Zprávách z regionů informovala. Po smrti manžela jí energetická společnost Innogy vytvořila novou smlouvu a vyměřila obří nedoplatek včetně nových, vyšších záloh. Po odvysílání reportáže se ale situace obrátila k lepšímu a vdově firma původní smlouvu obnovila.
Když 78leté seniorce Janě Urbanové zemřel manžel, vedle mnoha loutek po sobě zanechal i smlouvu na energie, vedenou na jeho jméno. Paní Janu ale pracovnice pobočky při přepisu nečekaně zařadila mezi nové klienty s vyššími cenami. Vdova prý totiž výslovně nenahlásila, že zesnulý Urban byl její manžel.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Ovdovělé ženy drtí vysoké ceny za energie. Neváhejte a braňte se, radí jim odborníci
„Naši zaměstnanci se vůbec nemohou ptát zákazníků na rodinné poměry,“ vysvětlil před časem mluvčí Innogy Chalupský. Žena se pak nestačila divit. „Přišla mi listina od toho Innogy, že mám doplatit 42 tisíc za loňský rok. Každý měsíc budu platit 12 530 korun jenom za plyn, plus elektriku. Když jsem to sečetla, tak mi to dělalo 14 400, a přitom mám důchod 14 020 korun,“ uvedla už před časem paní Jana.
Seniorka se s případem obrátila na naši televizi a peníze nezaplatila. „Budu na starý kolena chodit na sociálku a žebrat tam o peníze. Když jsem koukala na TV Prima CNN, tak mě zaujalo, jak se tam staví k takovým problémům. A proto jsem zavolala do ústecké redakce TV Prima, jestli by tam nebyli tak ochotní a nepomohli mi s tímto případem,“ popsala paní Jana.
Vdova následně podala reklamaci a energetická společnost nakonec uznala, že seniorka má po smrti manžela právo na původní smlouvu. „Rozjelo se to a dospělo to ke zdárnému výsledku. Ze 40 tisíc platím akorát 10 tisíc. Snížili mi měsíční zálohy,“ raduje se paní Jana. „Ve chvíli, kdy má člověk pocit, že by měl mít nárok na přepis smlouvy, na pokračování původní smlouvy, tak my to samozřejmě v rámci reklamačního řízení vyřídíme,“ doplnil Chalupský.
Máte s energetickými společnostmi podobnou zkušenost jako paní Urbanová? Ozvěte se do naší redakce.