Stopky na dálnici dělají řidičům problémy. Expert vyjmenoval místa, kde se často bourá

Provoz na dálnici D1

Nehody na dálnici D1

Provoz na dálnici pro řidiče přináší všeobecně mnoho úskalí. Jen na D1 mezi Prahou a Brnem se za posledních 14 let událo 21 500 nehod. Nejčastěji za to může způsob jízdy. Pražský koordinátor BESIP Oldřich Kasl pro pořad Nový den v CNN Prima NEWS popsal rizikové situace a uvedl, na co si dávat pozor. Problematické jsou například zpomalující kolony, řidiči mohou mít například problém u značky stop při napojení na dálnici v případě oprav. Fatální následky pak může mít nepozornost nebo únava.

Řidiči by si měli dávat zvláštní pozor například ráno při příjezdu do velkých měst. „Při ranní špičce jede z Prahy zlomek aut a opačným směrem se valí kolony. Auta zpomalují sama od sebe a to jsou přesně ta kritická místa, kde by měli řidiči začít blikat, protože vznikají náhle,“ vysvětlil pražský koordinátor BESIP Oldřich Kasl v živém vstupu na CNN Prima NEWS z mostu přes D1 na příjezdu do metropole.

ČTĚTE TAKÉ: Ráž srazil cyklistu a ujel. Nezastavil jsem, protože si mě lidé rádi fotí, hájí se zpěvák

Další problém mohou řidičům způsobovat krátké napojovací pruhy na nájezdu na dálnici. „Automobil potřebuje nabrat rychlost, aby se mohl zařadit. Není to jednoduché, a těm, co mají málo zkušeností, se může stát, že tam najedou špatně. Příliš brzy, nebo pozdě, či tam dokonce vlétnou,“ vypíchl expert nebezpečný moment, k němuž často dochází.

Při opravách může znamenat velkou komplikaci dokonce značka stop na takovém nájezdu do provozu. Rozjet se z nuly na sto třicet může být na tak krátké vzdálenosti velmi nepříjemné a nebezpečné. „Stopky dělají hrozné problémy řidičům. Je to o té toleranci, a ne, že tam člověk vjede za každou cenu,“ poznamenal.

Velkým nešvarem na dálnicích je také ježdění v levém pruhu. Podle experta to ale platí nejen pro Česko. „Každý si myslí, že levý pruh je jen pro něj, a rychlost 130 km/h je maximální. Ale tak to není, ten pruh je určený pouze k předjíždění,“ upřesnil s tím, že policisté často kontrolují tyto prohřešky z letícího vrtulníku. Zároveň varoval před podjetím pomalejšího vozidla zprava, které je sice zakázané, ale například při souběžné jízdě nebo ve městě je možné. „Velmi nebezpečné. Jde o to, že lidi to nemusí čekat. Hrozí řetězová reakce,“ dodal.

Téměř za polovinou nehod na dálnicích stojí nepozornost řidiče. „Stačí sklouznutí pohledu z dálnice do mobilu nebo na děti a v té rychlosti 130 km/h můžete ujet 100 až 200 metrů, aniž byste se koukali před sebe, kde může třeba někdo náhle zabrzdit,“ popsal nebezpečný řetězec událostí dopravní specialista s dodatkem, že nebezpečná je též únava.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Tragédie u Vyškova. Auto řídil otec zemřelých dětí, tvrdí příbuzní. Nehodu popsali také skauti

Tagy: