Strojvedoucí expresu, který cestoval ze Schwandorfu do Plzně, se zřejmě snažil vlak zabrzdit. Pro deník Právo to řekl generální inspektor Drážní inspekce (DI) Jan Kučera. Šetření nehody na Domažlicku ale nadále probíhá.
„Podle předběžných zjištění máme za to, že strojvedoucí expresu s největší pravděpodobností těsně před srážkou obsloužil brzdu, z čehož dovozujeme, že byl při vědomí. Nicméně definitivní potvrzení této skutečnosti bude až po rozboru rychloměru z lokomotivy,“ řekl Právu generální inspektor Drážní inspekce (DI) Jan Kučera.
Další možností je i to, že strojvůdce neviděl dostatečně včas výstražná návěstidla. Jak pro CNN Prima NEWS přiznal Jarosla Vondrovic z Federace strojvůdců, vegetace, která kolem roste, by mohla bránit ve správném výhledu. „Stává se, že na návěstidlo není vidět, a to i když železnice dělá vše pro to, aby vše zabezpečila. Někdy nejsou kapacity,“ podotkl.
Jenže to Drážní inspekce vyvrátila. „Nehodu jsme prověřili, návěstidla strojvůdce viděl včas. Proč ale nezastavil, zda jde o pochybení, nebo technickou záležitost, budeme zjišťovat,“ uvedl již dříve pro CNN Prima NEWS Kučera.
Z těchto skutečností lze odvodit, že strojvůdce byl příčetný a nešlo o zdravotní indispozici. Příčiny tragické nehody u obce Milavče se ale budou nadále šetřit. Škody přesáhnou 100 milionů, informovala Drážní inspekce.
Česko podle expertů doplácí na hustotu železniční sítě, tratě nejsou vždy v dobrém stavu a často udržujeme železniční skanzen. Dopravní novinář Jan Sůra a Petr Šlégr z Centra pro efektivní dopravu viní ze špatného stavu železnic jak dobu před revolucí, tak pravicové vlády po revoluci. Více se dočtete zde.
Středeční nehoda patří mezi nejtragičtější za poslední roky na českých železnicích. Vlaky se srazily ve středu kolem osmé ráno. Při nárazu zemřeli oba strojvedoucí a jedna cestující z osobního vlaku. Většinu zraněných záchranáři převezli do plzeňské fakultní a domažlické nemocnice a dva do Prahy. Ošetřili celkem 67 lidí.