Mají nápad i vizi, jak ho zrealizovat a k tomu také odhodlání pustit se do podnikání, které přináší užitek a radost. A přitom mají jedno společné – všechno jsou to ženy. Právě na ně se zaměřuje projekt společnosti Huawei s příznačným názvem Women in Tech. Společnost tím chce už druhým rokem podpořit začlenění něžného pohlaví do oboru, jemuž zatím dominují muži, ale kterému i ženy mají co nabídnout.
Workshopy připravené na míru, cílený mentoring i přístup k cennému know-how nebo mezinárodní vzdělávací konference. To všechno čeká desítku talentovaných žen, které jsou podepsané pod deseti vybranými podnikatelskými projekty. Všechny se zúčastní výběrového vzdělávacího programu Women in Tech, který pořádá společnost Huawei společně s českou Hospodářskou komorou.
Skupinu začínajících podnikatelek vybrala ze všech přihlášených odborná porota, účastnice tak získaly jedinečnou šanci na rozvoj svých podnikatelských nápadů pod dohledem a vedením špiček v oboru. Všechny projekty splňují základní podmínku – jsou spjaty s technologiemi. Zároveň jim pořadatelé garantují individuálně upravený program tak, aby své projekty mohly rozvíjet podle vlastních preferencí a přání.
Poprvé se vybrané ženy setkaly během dubna v sídle Hospodářské komory ČR. A v následujících měsících se uvidí znovu, a to při specializovaných školeních a setkáních s těmi, které už program v rámci mentorské skupiny Mastermind absolvovaly.
Finalistky 2. ročníku projektu Women in Tech:
1. Petra Doubková | EcoHaus
2. Eva Dubinská | Mysli jinak
3. Marie Froulíková | Kudykampus
4. Jaroslava Glaserová | Stimvia
5. Aneta Klečka Geistová | Femvie
Škoda každého nevyužitého talentu
„V Česku máme spoustu technologických talentů. V rámci Women in Tech jsme se však rozhodli zaměřit konkrétně na podporu žen, jelikož jejich zapojení do tohoto oboru je stále zatíženo řadou předsudků,“ vysvětluje iniciativu Gabriela Löbel, manažerka pro CSR projekty ve společnosti Huawei.
Vybrané podnikatelky tak dostanou příležitost k rozvoji svého talentu a spolu s ní také nástroje pro efektivnější komunikaci a prezentaci vlastních nápadů. A tak během několika měsíců získají dovednosti, které si jiní tvrdě budují roky – třeba správně oslovovat investory či vhodně využívat mediální podporu.
Nedocenitelná podpora
Velkou podporou jim budou i už ostřílené zkušené podnikatelky. Mezi nimi je i ambasadorka projektu, česká mentorka Linda Štucbartová.
„Jsem ráda, že se opět sešla velmi různorodá skupina žen, které využívají technologie ve svých startupech. Dávají dalším ženám skvělý příklad, že ‚tech‘ neznamená jen IT a kódování. Každá třetí žena totiž o podnikání uvažuje, ale pouze 8 % svému snu věří,“ zdůrazňuje Štucbartová.
Finalistky 2. ročníku projektu Women in Tech:
6. Adéla Sedláčková | Loono
7. Martina Staimmer | Zen Space
8. Vlaďka Steinová | Prana Your Way
9. Jaroslava Šnejdarová | Wo Mum
10. Lenka Titová | Volný termín
Na rozdíl od loňského, prvního ročníku projektu, byl ten letošní vůbec poprvé otevřen široké veřejnosti. A krok se vyplatil. Zájem měly ženy z rozmanité škály oborů.
Uspět jich ale mohlo jen deset, jejichž podnikatelský záměr odpovídá základním pilířům iniciativy Tech4All, za níž stojí technologický gigant Huawei. „Tech4All je naší dlouhodobou misí, jejímž cílem je zpřístupnění digitálního světa všem bez rozdílu a která jde ruku v ruce se snahami OSN o digitální inkluzi. Hlavními pilíři této iniciativy jsou vzdělávání, životní prostředí, zdraví a rozvoj,“ říká Gabriela Löbel a její slova pak doplňuje Jaroslava Šnejdarová, zakladatelka značky pro těhotné a kojící maminky WO-MUM: „Těším se především na praktické přínosy využití nových technologických přístupů v oblasti módního průmyslu a v neposlední řadě i na networking a nové vhledy na podnikání.“
Na programu oceňuje vzájemné sdílení zkušeností, úspěch i obav. Podobně to vidí také Martina Staimmer, autorka jógové platformy ZEN SPACE, která pouzkazuje i na důležitost existence programů zaměřených na ženy minimálně do té doby, dokud nebude s ženským potenciálem zacházeno stejně jako s mužským. A další úspěšná podnikatelka, zakladatelka společnosti Volný termín, jež spojuje poskytovatele turistických služeb se zákazníky, Lenka Titová se přidává: „Podporovat ženy v podnikání je velmi důležité, protože je nás jako podnikatelek strašně málo. Necítím nikde podporu.“