Na přejezdu v ulici ČSA v Zábřehu v Olomouckém kraji málem došlo k další nehodě na železnici. Aniž by svítila výstražná světla a spustily se závory, přejel přes něj v pondělí večer vlak. Věcí už se zabývají úřady. Na událost upozornil Šumperský a jesenický deník.
„Přes přejezd přejela dvě auta a hned nato, zhruba za dvě vteřiny, projel vlak. Ten vyjíždí z oblouku, ale jakmile strojvedoucí viděl, že závory jsou nahoře a přes přejezd projela auta, okamžitě začal troubit a dobržďovat. Vlak zastavil na přejezdu,“ popsal svědek deníku s tím, že teprve až když vlak zastavil, spustila se červená signalizační světla a závory se spustily.
Soud opět řeší tragickou nehodu vlaku ve Studénce. Při té zemřelo osm lidí
Odvolací senát Krajského soudu v Ostravě opět projednává okolnosti železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, které se stalo v srpnu 2008. Deset mužů bylo u novojičínského okresního soudu už dvakrát osvobozeno, nyní má soud rozhodnout o druhém odvolání státního zástupce, který na vině všech trvá. Vlak EuroCity Comenius jedoucí z Krakova do Prahy tehdy narazil do konstrukce silničního mostu, která se zřítila na trať. V souvislosti s neštěstím zemřelo osm lidí, šest přímo na místě nehody. Zraněno bylo dalších 95 lidí.
Podle svědka se událost stala v pondělí krátce před 19:45. Muž uvedl, že v okolí přejezdu se tou dobou nenacházela žádná cedule s upozorněním, že by výstražné zařízení mělo být porouchané nebo vypnuté.
Dodal, že se těsně před přejezdem tou dobou nacházel i linkový autobus. „Kdyby jel autobus o dvě vteřiny rychleji, vlak by ho smetl,“ prohlásil. Vlaková souprava na přejezdu stála zhruba pět minut, poté pokračovala v jízdě směrem na Šumperk.
Nešlo o první problém na přejezdu v Zábřehu
Mluvčí Drážní inspekce pro portál uvedl, že z pohledu zákona o drahách se jedná o mimořádnou událost, která by měla být Drážní inspekci ohlášena. „Dle informací v pondělí v 19.33 hodin za jízdy vlaku R 913 z Brna do Šumperka přes přejezd P 6648 došlo pouze ke krátkému, osm vteřin trvajícímu výstražnému blikání, ale nedošlo k zavření závor,“ sdělil Martin Drápal s tím, že podle provozovatele dráhy se nejednalo o závadu přejezdového zařízení.
Věc aktuálně šetří provozovatel dráhy a dopravce. Mluvčí Správy železnic Marek Illiaš také potvrdil, že se událost stala.
Přejezd na ulici ČSA je podle místních trnem v oku řadě obyvatel Zábřehu. Závory na frekventované ulici bývají často na rozdíl od posledního případu spuštěné několik minut, a tak se tam tvoří dlouhé kolony aut.