Cryfin aktuality, 3. díl
Evropská komise plánuje už příští rok zakotvit do legislativy Evropské unie používání digitálního eura, které by patřilo mezi takzvané CBDC (digitální měny centrálních bank), se kterými už koketují státy po celém světě. Těžaři bitcoinu mezitím zvažují, zda neopustí Kazachstán a nepůjdou do Ruska. Proč? O tom už v třetím díle pořadu Aktuality z kryptosvěta ve spolupráci se společností Cryfin.
O digitálních měnách se prozatím hodně mluvilo například v Karibiku, Indii či Velké Británii. Princip CBDC ale zjevně brzy dorazí také na pevninskou Evropu. Evropská komise totiž oznámila, že už zkraje příštího roku hodlá principy digitálních měn centrálních bank promítnout do unijní legislativy.
„Evropská centrální banka v současnosti s digitálním eurem experimentuje a na konci roku 2023 by chtěla spustit prototyp. V oběhu by pak mělo být nejdříve v roce 2025,“ uvádí společnost Cryfin.
CBDC už jsou v provozu například na Bahamách, testují se v Číně a brzy je bude spouštět také Jamajka. Do konce příštího roku na tento trend naskočí rovněž Indie, která připravuje svou digitální rupii.
Horská dráha pro těžaře
Poslední rok se nese mimo jiné ve znamení neustálého přesunu bitcoinových těžařů. Dlouho totiž platilo, že jejich hlavním útočištěm je Čína. Jenže Peking těžaře zaklekl a ti se tak museli odporoučet do sousedního Kazachstánu, Ruska či USA.
Jenže ani středoasijský prostor kryptoměnám příliš nepřál. Kazachstánem hýbaly v lednu politické nepokoje a Moskva hrozila zákazem kryptoměn. To se ale mění.
„Po zákazu krypta v Číně lákal Kazachstán těžaře na levnou elektřinu. Rychle se stal po Spojených státech světovou dvojkou v hash rate. Nyní by pro těžaře mohl být atraktivní přesun do Ruska, kde by měl pro těžaře vzniknout regulatorní rámec,“ předpovídá Cryfin.
Kryptoměny v mainstreamu
V noci na pondělí si za Atlantikem užívali největší sportovní svátek – Superbowl. Finále amerického fotbalu přikovalo k obrazovkám miliony diváků. Účast na Superbowlu ale není prestižní jen pro hráče, ale také pro firmy, které si zaplatí lukrativní reklamní prostor.
Letos se dostaly ke slovu i kryptoměny. Marketingovou příležitost si nenechaly ujít ani přední světové kryptoměnové byznysy. Do jisté míry to může naznačovat, že globální společnost už považuje sektor kryptoměn za legitimní. A že z kdysi vysmívaného oboru se oficiálně stal miliardový byznys.