Místo dveří do čekárny otevřete aplikaci. Jsou v ní i lékaři se stálou pohotovostí

Mobilní telefon - ilustrační

Aplikace pro telemedicínu

Češi vyvinuli novou mobilní aplikaci s názvem Meddi. Pacientům má přinést bezpečnou a efektivní komunikaci na dálku a bez čekání. Pro lékaře zase znamená možnost ošetřit větší počet pacientů, efektivněji organizovat svůj čas a podle zakladatele vývojářské společnosti Meddi hub i vyšší úhradu od zdravotní pojišťovny než při osobní návštěvě pacienta.

Aplikace uživateli po registraci umožní spojit se s jeho lékařem, stane-li se partnerem projektu. „Snažíme se získat důvěru lékařské veřejnosti. Minulý týden nás opatrně podpořil pan doktor (Petr) Šonka, což je předseda Sdružení praktických lékařů. Pro nás je to nejdůležitější partner na komunikaci,“ uvedl v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS zakladatel společnosti Meddi hub Jiří Pecina.

Byť je nyní partnery projektu už více než dva tisíce lékařů, je to podle Peciny stále mizivé číslo. „Ta aplikace, aby pro vás mohla fungovat jako na pohotovosti, vyžaduje, abyste vyplnil svou anamnézu, léky, které berete, nemoci v rodině a podobně,“ vysvětlil Pecina.

Komunikace s vlastním lékařem či služba pohotovosti

I když nebude zrovna váš lékař zaregistrován, má aplikace podle jejího zakladatele stále své výhody. „Pořád to funguje jako pohotovost. Když přijdete na pohotovost, tak tam stejně není váš lékař. A v té aplikaci už je dneska spousta odborníků, kteří jsou připraveni vám pomoci kdykoliv během dne i noci,“ popsal Pecina.

I pro lékaře má podle něj aplikace velká plus. „V době sociální distance spousta pacientů raději telefonuje, ale ten lékař jenom tuší, kdo je na telefonu. Nemá to ověřené, byť většinou své pacienty zná. U nás je pacient vždy ověřený, lékař jej vidí pomocí zabezpečeného šifrovaného videohovoru. Také my kontrolujeme pacientovu bezpečnost. A samozřejmě dostane úhradu od zdravotní pojišťovny. Ta je v současné době velice zajímavá a konkrétně u praktických lékařů by měla být vyšší než při osobní návštěvě,“ sdělil Pecina.

Jednoduchost, bezpečnost, přímá komunikace

Vývoj aplikace a její bezpečnost je podle majitele platformy na prvním místě a tým neustále pracuje na jejím zdokonalování. Podpořil ji i rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima. „Co bych na aplikaci ocenil, je jednoduchost, bezpečnost, to, že se jedná o přímou komunikaci mezi pacientem a lékařem bez žádného zprostředkovatele, a samozřejmě dnešní doba ví, kdy právě to omezení přímých kontaktů je důležité,“ sdělil v telemostu.

Moderátora pak zajímalo, jak si podle Zimy stojíme v digitalizaci ve srovnání se světem. „Já bych řekl, že určitě nejsme na špici, ale taky nejsme na chvostu. Je tady velká platforma pro telemedicínu, skupina při ministerstvu zdravotnictví a všeobecné zdravotní pojišťovně,“ odpověděl Zima a dodal směrem k aplikaci, že „toto je další věc, která může pomoci v terénu i ve zdravotnických zařízeních typu nemocnic“.

Tagy: