Dámská kadeřnictví zdražují služby
Jako kompenzaci za období, kdy musely provozy zůstat zavřené, zdražují dámská kadeřnictví své služby. V některých případech i o deset procent. Některé salony však po uvolnění opatření ani neotevřely, několik měsíců bez příjmů totiž neustály.
„Myslím, že to není tak velká položka, abych si nepřiplatila,“ uvedla zákaznice Dagmar Járová, která kadeřnictví navštívila po několika měsících. Pro fakt, že se zvýšily ceny, má pochopení.
Podobný názor mají i další klientky. „Pandemie byla pro všechny soukromníky velmi složitým obdobím. A proto si myslím, že bychom spíš měli mít tendenci pomoct a podpořit je,“ řekla návštěvnice kadeřnictví. „Zdražuje úplně všechno. I potraviny, tak proč bychom si holiče nedopřály,“ doplnila další zákaznice.
Po pandemii přibyly klientky
Například v kadeřnictví Martin Erman Hairstylist si zákaznice za kadeřnické služby připlatí o deset procent víc než před vyhlášením nouzového stavu. „Pracuji tady jako jediný, takže jsem neměl mzdové úniky, ale příjemné to nebylo,“ uvedl majitel kadeřnictví Erman. Před vypuknutím pandemie COVID-19 u něj zaplatily klientky za mytí, střih, foukání a barvení kolem šestnácti set korun, v současné době se ceny zvedly na necelých osmnáct set korun.
Kadeřníci v Kalifornii smějí zákazníky venku pouze ostříhat nebo učesat, ne barvit
Kadeřníci či manikérky v americkém státě Kalifornie smějí podle nových pravidel poskytovat některé ze svých služeb venku mimo kamenné provozovny. Nová povolení mají pomoci službám pečujícím o klienty, protože jsou státními nařízeními velmi zasažené při trvající pandemii koronaviru.
O deset procent zdražilo i kadeřnictví v Plzni na Lochotíně. Majitelka totiž musela investovat do nákupu ochranných pomůcek a také pořídila termokameru, která odhalí každého zákazníka se zvýšenou teplotou. Chválí si ale, že po skončení karantény salon navštěvuje více klientek. „Některé i docela známé salony už neotevřely. Nám určitě přibylo deset, patnáct procent lidí,“ uvedla majitelka kadeřnictví Flirt hair Eva Kučerová.
Víc zákaznic chodí i do kadeřnictví v centru Plzně. „Je to teď lepší než před pandemií. Řádově třeba o deset procent,“ upřesnila kadeřnice ze Studia Le Decor Denisa Týzlová. Ceny ale v tomto salonu zůstávají stejné. „Očekávali jsme, že nejen firmy, ale i lidé budou mít ekonomické problémy, takže jsme nechtěli přijít o klientelu,“ řekla majitelka kadeřnictví Ludmila Ledecká. Ženy za mytí, střih, foukání a barvení zaplatí patnáct set korun.
Barbershopy drží stejné ceny
Oproti tomu pánské sestřihy jsou výrazně levnější. Pokud pánská holičství zdražují, tak v řádech desítek korun. A luxusnější provozovny drží ceny stále stejné, aby nepřišly o klientelu. „Nezdražovali jsme, protože si myslím, že lidé se hodně stříhali doma sami. Takže kdybychom zdražili o padesát korun, nemělo by to vůbec smysl,“ řekla Kateřina Pávová z Real Man Barbershop.
„Ceny máme pořád stejné a jsme věrní našim zákazníkům. Je ale poznat, že jich je o nějakých dvacet až třicet procent méně než před pandemií,“ uvedl Albert Zefaj, majitel barbershopu Albi.
Zákazníci se podle provozovatelů pomalu vracejí. Tržby ale momentálně zachraňuje stálá klientela, která oblíbený podnik většinou nemění. „Pracuji jako číšník v bistru, takže musím vypadat k světu. Holt si musím připlatit,“ uvedl jeden ze zákazníků.