Domů dieselový motor

dieselový motor

Výpis příspěvků ke štítku „dieselový motor“

Naftové motory mizí z trhu: Některým segmentům však dominují, nejvíc dieselů prodá v Česku Škoda

Po aféře Dieselgate se pohled na naftové motory výrazně změnil. Obliba těchto pohonných jednotek začala silně klesat, navíc se přidaly stále přísnější emisní normy. Automobilky z tohoto důvodu začaly omezovat jejich nabídku a některé je aktuálně v osobních vozech už ani nenabízejí. Přecházejí na alternativy v podobě více či méně elektrifikovaných motorizací, případně ještě v kombinaci s pohonem na LPG.

Elektromotor je u nového Audi A6 hlasitější než ten spalovací. Diesel potěší spotřebou

Limuzína i kombík Audi A6 jsou bezpochyby etalonem manažerských vozů. Je to zejména díky tomu, že toto jméno je v automobilovém průmyslu známo už více než 30 let. Nyní v roce 2025 vstupuje na trh už v šesté generaci, která je pravděpodobně tou vůbec nejkontroverznější. A to nejen z hlediska designu, ale také kvůli zmatkům s označením. Krátce jsme ji řídili.

BMW 5 Touring má nejlepší naftový motor na trhu. Jedna z tradičních předností je ale fuč

V redakčním testu jsem vyzkoušel v pořadí už osmou generaci BMW řady 5 Touring, tedy kombi. Ve srovnání s předchůdcem možná budí v rámci designu kontroverzi, každopádně ve většině ostatních ohledech je opět o úroveň lepší a vyspělejší. Pod kapotou má navíc naftový šestiválec, který nemá na trhu konkurenci. Jednu věc ale nové pětce odpustit nedokážu.

Devadesátky v Česku: Jaká byla první herna a kdo tahal za nitky, vzpomínají hosté Hušák a Chlad

V porevolučním Česku devadesátých let se lidé probouzeli do nové reality – z doby, kdy bylo vše zakázáno, do doby, kdy bylo vše povoleno. Epizoda podcastu Devadesátky se zaměřuje na hazard jako fenomén tehdejší doby. Hosty jsou bývalý generální ředitel Sazky Aleš Hušák a podnikatel Richard Chlad, kteří odhalují příběhy, zákulisí i dopady hazardní horečky devadesátek. A vrátíme se s trochou nostalgie, která nás často provází, když vzpomínáme na devadesátá léta, do světa proměn automobilového světa. Byla to doba, kdy auta měla osobitý charakter, který dnes mnohdy postrádáme. Každý vůz nesl nejen technické vlastnosti, ale i příběhy spojené s majiteli a jejich zkušenostmi, o kterých vyprávěli i hosté Martin Vaculík, známý motoristický novinář, který se zaměřuje na životnost a spolehlivost aut, zejména na vznětové motory, a David Štafl, známý na YouTube jako David Kubrt, který už 25 let dováží ojetá auta, nejen z Německa, a na YouTube patří mezi motoristické stálice.