
Veletrh IDET v Brně: Vývojáři představili roj dronů a robotů, cenu získalo vozidlo Pandur
V rámci redakčního testu jsme dostali možnost vyzkoušet hned dvě Škody Octavie – jednu se základním naftovým a druhou se základním benzinovým motorem. Obě pak v akčních edicích 130 let, které přihazují výbavu v hodnotě desítek tisíc korun zdarma. Kterou z motorizací tedy zvolit?
Italská automobilka se rozhodla vrátit na český trh cenově dostupný automobil Fiat Tipo. K dostání je pouze ve variantě sedan, a to ve dvou výbavových verzích. Přestože objednávky byly spuštěny v první polovině května, už nyní výrobce počítá s ukončením prodeje v závěru letošního léta.
Nedaleko pražské Čertovky se proháněl španělský „terramarán“, sportovní SUV uzpůsobené pro jízdu na vodě. Zatímco turistům se naskytla nevšední podívaná, my jsme si užívali plavbu přímo v upravené Cupře. Je jediná svého druhu a v Praze měla svou vůbec první premiéru na řece.
Během týdenního testu jsme vyzkoušeli modernizovanou Kiu Sorento, která přichází přesně v polovině životního cyklu čtvrté generace. Vůz se dočkal výrazných změn včetně přepracovaného vnějšku a kompletně nového interiéru. Příjemným překvapením je zachování dieselové motorizace – právě tu jsme měli na test k dispozici.
V redakčním testu jsem vyzkoušel v pořadí už osmou generaci BMW řady 5 Touring, tedy kombi. Ve srovnání s předchůdcem možná budí v rámci designu kontroverzi, každopádně ve většině ostatních ohledech je opět o úroveň lepší a vyspělejší. Pod kapotou má navíc naftový šestiválec, který nemá na trhu konkurenci. Jednu věc ale nové pětce odpustit nedokážu.
Veleúspěšný mnichovský hatchback označený jedničkou se dočkal v pořadí už čtvrté generace, která je spíše jakousi mírnou evolucí té předchozí. I tak ale ukrývá řadu zajímavých novinek. Jaké to jsou a zda se promítly i do samotné jízdy? To jsem zjišťoval během klasického redakčního testu.
V porevolučním Česku devadesátých let se lidé probouzeli do nové reality – z doby, kdy bylo vše zakázáno, do doby, kdy bylo vše povoleno. Epizoda podcastu Devadesátky se zaměřuje na hazard jako fenomén tehdejší doby. Hosty jsou bývalý generální ředitel Sazky Aleš Hušák a podnikatel Richard Chlad, kteří odhalují příběhy, zákulisí i dopady hazardní horečky devadesátek. A vrátíme se s trochou nostalgie, která nás často provází, když vzpomínáme na devadesátá léta, do světa proměn automobilového světa. Byla to doba, kdy auta měla osobitý charakter, který dnes mnohdy postrádáme. Každý vůz nesl nejen technické vlastnosti, ale i příběhy spojené s majiteli a jejich zkušenostmi, o kterých vyprávěli i hosté Martin Vaculík, známý motoristický novinář, který se zaměřuje na životnost a spolehlivost aut, zejména na vznětové motory, a David Štafl, známý na YouTube jako David Kubrt, který už 25 let dováží ojetá auta, nejen z Německa, a na YouTube patří mezi motoristické stálice.
Vyplatí se u nové Škody Kodiaq sáhnout po základním benzinovém motoru? Hned v několika ohledech je lepší než ten naftový a dokáže mu konkurovat dokonce i ve spotřebě paliva. Přečtěte si, za kolik jezdí a pro koho vlastně je.
V posledních letech se turbodiesely staly prakticky sprostým slovem a automobilky od jejich nabízení postupně upouštějí. Snaží se je nahrazovat více či méně elektrifikovanými motory, které jsou schopny splňovat čím dál přísnější emisní normy. Klasické naftové pohonné jednotky se tak stávají ohroženým druhem, za něž si zákazník bude muset připlatit. Kde ovšem zaplatí nejméně? Vybrali jsme pět nejlevnějších vznětových motorů u osobních aut.
Jeden z nejdostupnějších vozů u nás se nabízel hned ve třech různých karosářských verzích, dostupný byl i s naftovým motorem a cenou se vešel pod půl milionu korun. Takový byl Fiat Tipo, který se na českém trhu objevil ve své druhé generaci už v roce 2015.
Koupit si v dnešní době normální auto za normální peníze a ještě k tomu s naftovým motorem i velkým kufrem je už prakticky nemožné. Mně se však jedno takové přeci jen podařilo najít. Jmenuje se Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTI a splňuje vše, co by mělo rodinné kombi pro průměrně vydělávajícího Čecha splňovat. Vedle skvělé prostornosti a bohaté výbavy totiž umí jezdit velmi příjemně a hlavně za hubičku. Tím to ale ještě zdaleka nekončí.
Nové rodinné SUV Opel Frontera má být nástupcem úspěšného modelu Crossland. To znamená lidovým, masově prodávaným autem, bez zbytečností a samozřejmě za rozumnou cenu. Oproti svému předchůdci je ale zároveň delší a tím pádem i prostornější. Pokud zákazník chce, může dokonce sáhnout po verzi se sedmi místy k sezení. Jak Frontera doopravdy vypadá a kolik toho uveze, jsme trochu netradičně zjišťovali v nákupním centru.