reklama

Do bezpečnosti na železnicích a přejezdech chce stát investovat 80 miliard korun

Stát chce během deseti let investovat 80 miliard korun do většího zabezpečení železnic a přejezdů. Bezpečnostní komise pro železnice tak reagovala na sérii železničních neštěstí z posledních týdnů.

reklama

Bezpečnostní komise pro železnice, která vznikla před 14 dny, reagovala na sérii železničních neštěstí z několika posledních týdnů. Rozhodla, aby během deseti let stát vložil do bezpečnosti na železnicích 80 miliard korun.

K tématu

Jedna z tragických nehod se stala 7. července na trati u Perninku na Karlovarsku. Krátce po třetí odpoledne se v nepřehledné a zalesněné zatáčce srazily dva osobní vlaky. Na místě zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno.

„Místo bylo zcela nedostupné pro jakoukoli záchranářskou techniku. Všechny zraněné osoby tak bylo nutné transportovat na nosítkách ručně,“ popsal komplikovanou záchrannou akci mluvčí HZS Karlovarského kraje Martin Kasal.

Další nehoda se stala na nechráněném přejezdu, který je zabezpečen jen dřevěnými kříži mezi Skalicí nad Svitavou a Velkými Opatovicemi. Řidič dodávky tam vjel přímo před vlak, který následně vykolejil.

„Řidič nedal přednost v jízdě vlaku. Dechová zkouška jak u řidiče osobního automobilu, tak u strojvedoucího, byla negativní,“ uvedl mluvčí policie Jihomoravského kraje Bohumil Malášek.

K tématu

Kvůli těmto i dalším železničním nehodám z poslední doby bude stát ve velkém investovat do zabezpečení. Automatický zabezpečovací systém, který kontroluje rychlost a umí vlak zastavit na dálku, by měl v případě tratě i vlaků vyjít na 7 miliard ročně. Aktuálně funguje na 255 kilometrech tratí.

Další jednu miliardu pak stát každoročně vyčlení na zabezpečení kritických přejezdů. „Celkem máme 7 800 přejezdů. Pět set z nich jsou ty, které jsou kritické z našeho úhlu pohledu. A zkracujeme tu dobu z roku 2028 na konec roku 2022,“ řekl ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček.

Jednodušší by do budoucna mělo být také kácení dřevin poblíž tratí, které často znesnadňují výhled a ohrožují provoz. K tomu ale bude podle Bezpečnostní komise potřeba úprava zákonů.

K tématu

Další hlavní zprávy

Komentátoři: Hamáčkovi nemůže věřit nikdo, jeho příběh o kamufláži je úplný nesmysl
reklama
reklama
Jágr vs. děti. Proč jsi nosil dlouhé vlasy jako holka? ptaly se drsně legendy

Hokej

Domácí zpravodajství

Do wehrmachtu jsem musel v sedmnácti, říká poslední z Čechů v Hitlerově armádě
Další odhalené informace o Hamáčkově cestě do Moskvy: S přípravami pomáhal i Hrad
Další články
reklama
reklama