K VĚCI, Lenka Helena Koenigsmark - 28.8. v 12:30
Dokud se nedostaneme na alespoň třicetiprocentní zastoupení žen ve vyšších pozicích, jsou kvóty potřeba. V pořadu K věci na CNN Prima NEWS to řekla marketingová ředitelka hračkářské společnosti Mattel Lenka Helena Koenigsmark. Malé holčičky podle ní potřebují vidět, že ženy v rozhodujících pozicích jsou normální věc.
„Pokud holčičky uvidí, že žena je ředitelka, neurochiruržka nebo prezidentka, tak si přestanou říkat, že pro ně bude těžké takových pozic dosáhnout. Když o tom budeme mluvit, tak to budou vnímat jako normální věc,“ uvedla Koenigsmark.
ČTĚTE TAKÉ: Česko má nejméně žen v IT oboru z celé Evropské unie. Na vině jsou i předsudky
Podle výzkumů společnosti Mattel prý děvčata ve věku mezi pěti až šesti lety věří, že mohou být skutečně kýmkoliv. „Ale kolem šestého až osmého roku života se to tlakem okolí a rodiny změní,“ řekla.
Z toho důvodu jsou podle ní kvóty na počet zaměstnaných žen potřeba. „Dokud se nedostaneme na určitou úroveň, řekněme dvaceti či třicetiprocentní zastoupení žen ve vyšších pozicích, tak nemáme šanci něco změnit. Přirozeným vývojem by se to vyrovnalo možná za 200 let,“ sdělila.
Pohlaví již rozhodlo o obsazení pracovní pozice v jejím týmu. „Když jsme před lety zvažovali dalšího zaměstnance do našeho týmu, kde máme víc žen, brali jsme v potaz i diverzitu. Ze dvou kandidátů jsem si tedy vybrala muže a ukázalo se to být dobrou volbu. Obecně smíšené týmy fungují nejlépe,“ dodala.