
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Pneuservisy nestíhají a v posledních dnech jsou zavalené zakázkami. Motoristé, kteří s přezouváním pneumatik otáleli, nyní budou muset čekat. Buď na termín, anebo ve dlouhé frontě.
Přezouvání zimních pneumatik na letní je sice otravné, ale určitě se vyplatí. Zákon sice na rozdíl od opačného gardu nestanovuje, že by člověk měl v dubnu měnit zimní pláště za letní, po všech stránkách je to ale dobrý nápad. Měkké zimní pláště s hustším vzorkem mají za sucha a tepla horší jízdní vlastnosti a zvyšují i spotřebu. Takže jezdíte méně bezpečně a dráž.
I když zákon dovoluje vyjet na letních pneumatikách bez omezení už od 1. dubna, počasí stále přálo spíše zimnímu obutí. To se s příchodem Velikonoc definitivně změní. Jak se letní pneumatiky liší od těch zimních a které značky si v letošních testech vedly nejlépe?
Srovnávací test německého autoklubu ADAC nemá pro celoroční obutí aut mnoho chvály. Z výsledků zkoušek vyplývá, že nejsou optimální volbou na zimu ani na léto a vyhoví nanejvýš nenáročným motoristům.
Byť se to nemusí zdát, pneumatiky jsou významným znečišťovatelem životního prostřední. Dle odborníků vyprodukují až tisíckrát více škodlivých látek než výfukové plyny. Tento problém však doposud nikdo neřešil. Do boje za ekologičtější obutí se tak pustil francouzský gumárenský gigant Michelin a ve spolupráci s biochemickou společností Carbios vyvinul revoluční technologii, která by aktuální situaci mohla výrazně zlepšit.
Sníh a setrvale nízké teploty jsou častým důvodem, proč má řada řidičů problémy na silnicích. A to hlavně ti, co už přezuli auto na letní pneumatiky.
Dle předpovědi můžeme v nejbližších dnech očekávat teploty atakující až dvacetistupňovou hranici, což je nejvyšší čas, kdy by měli mít řidiči přezuto na letní pneumatiky. Pokud jsou důvodem odložené návštěvy pneuservisu obavy z koronaviru, dá se to pochopit. Stále se však ještě najdou i řidiči, kteří nepřezouvají záměrně a dokonce se domnívají, že je jízda na zimních pneumatikách bezpečnější. To jsou ovšem na velkém omylu. Povinnost jezdit se zimními pneumatikami platí pouze od 1. listopadu do 31. března.
Česko letos políbila doslova ladovská zima, na kterou mnozí řidiči nebyli vůbec připraveni. Teplota místy klesala i k −20 °C a sněhová pokrývka zahalila téměř celé naše území. Pohádkové období už je však téměř za námi a s ním i povinnost mít obuté zimní pneumatiky. Zatímco většina majitelů objednává své čtyřkolové miláčky do pneuservisu, někteří stále věří vlastním praktikám a dovednostem. Pokud tedy plánujete přezouvat doma, ujistěte se, že postupujete správně.
Německý autoklub ADAC publikoval výsledky testu pneumatik s rozměrem 225/50 R17, které se hodí pro vozy střední velikosti. Kromě chování na suchu a v mokru měřil i brzdnou vzdálenost. V tomto testu skončila česká pneumatika Barum na třetí místě od konce, těsně před nebezpečnými americkými plášti.
Už nějaký čas tu máme astronomické jaro. Ovšem někteří řidiči stále nepřezuli své auto na letní pneumatiky. Odborníci ale varují, zimní pneumatiky se prý v létě chovají jinak a mohou způsobit i nehodu. V některých zemích bychom za to dokonce zaplatili pokutu.