Marketingový expert: Schillerová si vypěstovala image lidové ženy, ale z daní občanů

Bývalá ministryně financí Alena Schillerová (ANO)

Image Aleny Schillerové na sociálních sítích stála Česko skoro dva miliony

Je správně, že se politici snaží komunikovat přes sociální sítě. Bývalá ministryně financí Alena Schillerová (ANO) se snažila působit jako žena z lidu, používala k tomu ale peníze daňových poplatníků, řekl marketingový expert Jakub Horák ve vysílání CNN Prima NEWS. Fotografické výstupy, které nesouvisely s její prací v čele resortu, si měla podle něj platit buď sama, nebo z účtu hnutí ANO.

„Žijeme v multikulturní a multimediální době, takže je správné, že ministryně komunikuje prostřednictvím sociálních médií. Je ovšem třeba rozlišovat, co jsou zprávy týkající se její práce jako ministryně, a co jsou zprávy, které jí pomáhají budovat image političky. Ty by měla platit politická strana, která ji nominovala a která na to ostatně dostává od státu přídavky,“ okomentoval kauzu Horák.

Snímky, na kterých bývalá šéfka resortu drží v náruči malé děti, kouká zasněně na zvířata či se fotí pokaždé v jiných šatech, podle něj jednoznačně nespadají do gesce ministerstva financí. Podobně to vidí s příspěvky, ve kterých sdílí lidová moudra nebo zábavné říkanky.

Kauza Alenky - ministryně instagramu nabobtnala do takových rozměrů, že za mnou CNN Prima NEWS vyslala kameramana až do...

Posted by Jakub Horak on Friday, January 28, 2022

„Tím se snaží působit jako žena z lidu. A to by si měla platit sama,“ pokračoval marketingový expert. Optikou Schillerové ovšem nešlo o vyhozené peníze. „Po Andreji Babišovi se stala druhým nejpopulárnějším politikem ANO. Myslím si, že oslovila celou řadu žen, vytvořila si jedinečnou image, nosí křížek a píše básničky, které někdy byly docela povedené. Ukazuje lidskou stránku politiky,“ vysvětlil v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

Ve výsledku tak šlo o dobrou investici, problém ale je, že se financovala z daní občanů. Schillerová a potažmo hnutí ANO tak image získanou za veřejné peníze zřejmě vytěží v nějakých nadcházejících volbách.

„Když si tak prohlížím Instagram paní Schillerové, tak vedle platů fotografů doporučuju projít účetnictví a mrknout se na faktury od vizážistky, garderobiéra a módních salonů. Hádám, že budou podstatně vyšší, než jsou ty za fotografy,“ konstatoval Horák později na svém facebookovém profilu.

Baví se i internet

Bývalá ministryně financí se stala – opět – i terčem internetových vtípků a nová kauza posloužila jako inspirace pro tradiční lidovou tvořivost – pozadu nezůstali ani Cimrmani. „Už jsem se k tomu vyjadřovala mnohokrát, ale ráda to zopakuji. Nebyli to fotografové, kteří mi fotili pouze fotky na Instagram, jak to účelově vykládají někteří novináři. Chápu, že to může být zajímavá zkratka, ale není to tak,“ napsala Schillerová redakci CNN Prima NEWS. Podle ní byli fotografové zaměstnanci ministerstva, kteří vedle jiné činnosti plnili i funkci fotografa a kameramana resortu financí, a podařilo se díky nim resort úspěšně propagovat.

Taková obhajoba ale před internetovým plénem neobstála, lidé naopak začali vytvářet vtipné memy a koláže. Grafik Tomáš Břínek, známý pod přezdívkou TMBK, si rýpl do štědré finanční odměny pro fotografy i jazykových schopností Schillerové, které se rovněž dočkaly vlastní série fórků.

A někteří tvůrci nechali kauzu okomentovat československého prezidenta Tomáše Garrigue Masaryka, jiní sarkasticky obhajovali výši výdajů dlouhým seznamem položek – samotnými fotografy počínaje a pronájmem pávů zdaleka nekonče. Pozadu tradičně nezůstali ani správci stránky Jára Cimrman Memes.

Co byste za ty fotky chtěl, Mistře?

Posted by Jára Cimrman MEMES on Friday, January 28, 2022

Tagy: