Vedení Prahy v minulém týdnu s velkou slávou představilo prodloužení tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác. Cestující si však budou muset na svezení po nově nainstalovaných kolejích počkat. Přestože ROPID počítal s brzkým zavedením tramvajové linky 19, proti se postavila městská část Praha 4, které vadí, že by zavedení nové linky zároveň znamenalo konec autobusové linky 193.
„MČ Praha 4 rozhodně není ve sporu s organizací ROPID – Pražská integrovaná doprava. Nejsme proti prodloužení tramvajové trati od stanice metra Pražského povstání směrem na Pankrác, ale žádáme, aby kvůli tomu nebyla zkracována autobusová linka 193. Přestože bychom byli nejraději, aby tramvaj jezdila k Hvězdově až při zavření metra C Pankrác, usilovně spolupracujeme s hlavním městem Prahou na nalezení rozumného řešení již od června příštího roku. Za rozumné řešení však nelze považovat nic, co nezachová páteřní autobusovou linku 193,“ sdělil pro CNN Prima NEWS mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.
Ženy jsou statisticky lepší řidičky. Auto ale využívají jinak než muži
Statistiky Evropské unie mluví jasně – ženy způsobí zhruba jednu pětinu dopravních nehod. Tvoří přitom 45 procent osob, které mají řidičské oprávnění. Auto ale používají jinak a jejich priority za volantem jsou odlišné než ty mužské.
Podobně mluví také představitelé magistrátu. Linka číslo 193 je podle nich klíčová pro desítky tisíc obyvatel od Kunratic přes Krč, celou pankráckou pláň až po Horní a Dolní Nusle. „V současné době zajišťuje dopravní obslužnost pro školy, nejvýznamnější zdravotnická, sociální a volnočasová zařízení, obchody a také pro Úřad městské části Praha 4,“ uvedl první místostarosta pro dopravu, finance a evropské fondy Zdeněk Kovářík (ODS).
Zavedení tramvajového provozu do nové zastávky Pankrác se tedy předpokládá 5. června 2021 po skončení kompletní rekonstrukce trati od Nuselské radnice po křižovatku Na Pankráci – Na Veselí. „O podobě tohoto provozu se však jedná a ještě bude jednat po Novém roce. Kromě stanoviska MČ P4 ovlivňují konkrétní podobu nového provozu i další faktory, sled výluk v příštím a dalších letech a tak dále,“ uvedl za ROPID pro CNN Prima NEWS Filip Drápal. O podobném termínu hovořil také náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Další prodloužení tratě se plánuje
Město v budoucnu plánuje i další prodloužení tramvaje z Pankráce. „Trať prodloužíme až ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická, projekt jsme nedávno schválili v radě a Dopravní podnik Praha (DPP) už připravuje projektovou dokumentaci. Plánujeme ji postavit, než začneme budovat stanici metra D. Tuto tramvajovou trať budeme potřebovat pro náhradní dopravu během výluky stanice metra C,“ uvedl Scheinherr.
Vedení města považuje rozvoj tramvajové sítě za prioritu. DPP nedávno získal stavební povolení pro prodloužení tramvaje z Barrandova do Holyně, koleje mají finálně vést až do Slivence. Stavět by se mělo začít příští rok. Kromě toho magistrát a DPP plánují řadu dalších tratí, například z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, z Kobylis do středočeských Zdib, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice.