Šéfredaktor CNN Prima NEWS Tomáš Vojáček: Musíme být rozhodčími, nikoliv fanoušky

Šéfredaktor CNN Prima NEWS Tomáš Vojáček

Vychází magazín CNN Prima NEWS Rok čtvrtý

Volební speciály. Televizní debaty. Mimořádná vysílání. Názorová publicistika. Svět českého šoubyznysu i krimi zpravodajství. A úspěšné videopodcasty, které baví Česko. To je mix vysílání, jenž tvoří svět televize CNN Prima NEWS. A jako výkonný principál na něj dohlíží šéfredaktor Tomáš Vojáček. „Přišli jsme na televizní trh s projektem, který nemá obdoby,“ říká. „A pořád ho inovujeme.“

Počet diváků CNN Prima NEWS každý rok roste. Ve skupině 15+ se stanice stabilizovala na 2% podílu na sledovanosti. Tomáš Vojáček to přičítá povedenému zachycení nejnovějších trendů. „Jako první jsme použili Magic Wall, snažíme se pracovat s každým detailem, hodně si zakládáme na srozumitelné prezentaci dat klíčových pro českého diváka, snažíme se využít celé studio, inovovali jsme grafické pojetí studia,“ vypočítává šéfredaktor CNN Prima NEWS a dodává: „Zároveň v těžší ekonomické době chceme radit lidem, co dělat se svými penězi, jak ušetřit a co čeká naše peněženky. A samozřejmě dáváme prostor názorům ze všech stran, nikoho nekádrujeme, nikým neopovrhujeme – myslím, že toho si naši diváci hodně cení. Česko není černobílé, nejsou v něm zlí a hodní politici – a pokud ano, tak ať si je určí sami diváci. Není úkolem novinářů jakkoliv jim radit, kdo je lepší, kdo je horší, či dokonce selektovat jejich výběr.“

ČTĚTE TAKÉ: Vychází magazín CNN Prima NEWS. Exkluzivní rozhovory a reportáže na téma Kam kráčíš, Česko?

Vojáček si uvědomuje, jak velkou konkurenci má v této souvislosti zpravodajství třeba v YouTube. „Každý si dneska může udělat svůj YouTube kanál a prezentovat tam svoje politické pravdy, svoje malé názorové zpravodajství, když to přeženu. Samozřejmě častokrát na základě naprostých lží a domněnek, jež efektně prezentují jako pravdu, kterou nám média záměrně zamlčují,“ vypočítává. „A to je přesně ono – pokud se novináři neotevřou celému českému publiku a budou se stávat jen součástí mainstreamových názorových bublin, je zpravodajství jako takové v ohrožení. Protože pokud lidé budou mít pocit, že jim média neříkají vše, začnou si svoji pravdu více a více hledat na internetu. Respektive – už se tak dávno děje,“ analyzuje Vojáček informační budoucnost.

„Mediální gramotnost v Česku není na nejvyšší úrovni, lidé často nerozlišují zdroje informací. Pokud se TO někde píše nebo vysílá, tak TO přece musí být pravda, bez ohledu na relevanci zdroje. A ano, může za to do jisté míry i aktivismus některých českých novinářů, kteří se kvůli síti X (dříve Twitter) a dalším sociálním sítím stále častěji stávají samozvanými celebritami svých vlastních sociálních bublin a co hůř, někdy i fanoušky pouze jedné, jim blízké názorové strany. Místo toho, aby ideologické spory jen férově pískali, snaží se veřejnosti nutit ten jeden domněle správný pohled,“ pokračuje Vojáček. „My chceme být v televizním zpravodajství nestranným rozhodčím, ne fanouškem jako někdy bývají některá konkurenční média,“ zdůrazňuje.

Volební vysílání Čechy baví

Vyvážený postoj CNN Prima NEWS podle něj diváci oceňují. I proto se daří tradičním zpravodajským a publicistickým formátům, jako je PARTIE Terezie Tománkové, která se pravidelně umisťuje na špici víkendových politických diskusí – průměrně každý týden zasáhne 621 000 diváků. „Daří se večernímu diskuznímu pořadu 360° i speciálním projektům, jako byla například předvolební Superdebata lídrů z Bruselu,“ říká Vojáček.

Volební týden na CNN Prima NEWS byl rekordní. Rozsáhlé speciály se staly důležitým zdrojem informací pro více než 1 100 000 televizních diváků, které předvolební vysílání oslovilo. Na webu CNNPrima.cz a sociálních sítích obsah zasáhl další bezmála 3 miliony uživatelů. Eurovolby přitáhly na CNN Prima NEWS více diváků než například druhé kolo prezidentských voleb.

Právě volební speciály jsou jedním z „dětí“ Tomáše Vojáčka. Inspiroval se u kolegů z americké CNN a úspěšně přenesl koncept amerických volebních speciálů založených na prezentaci dat na české mediální pole.

Pravidelně se svým týmem prožívá v režii každou minutu vysílání. „Nedá mi to, ten adrenalin živého vysílání v režii mě pořád baví, ale je to samozřejmě hlavně zásluha celého našeho vynikajícího týmu, který jednotlivé projekty řídí,“ zdůrazňuje. „Je pravda, že volební speciály, předvolební debaty a další speciální vysílání tradičně přitahují největší počet diváků, kteří sledují zpravodajství, a pro naši prestiž a image jsou klíčové,“ říká Vojáček, který si cení i respektu, jenž stanice za dobu volebních vysílání – ať už českých či zahraničních voleb – získala. „Toho si moc vážíme, pozitivních reakcí na naše vysílání máme opravdu hodně. A znovu je třeba zdůraznit poděkování celému zpravodajskému týmu. Protože koncept volebních studií založených na detailní práci s daty, a to jak k domácím, tak i zahraničním událostem, je extrémně náročný. A jsem přesvědčen, že nemá na českém televizním trhu obdoby,“ dodává.

  • Jak se dají propojit televize, web a sociální sítě?
  • Které videopodcasty jsou nejúspěšnější?
  • Proč má televizní zpravodajství pořád obrovskou budoucnost?

Odpovědi na tyto a další otázky najdete v rozhovoru, jehož celé znění přináší magazín CNN Prima NEWS Rok 4 na téma Kam kráčíš, Česko. Časopis je v prodeji na stáncích za 129 korun. Podívejte se na seznam prodejních míst.

Tagy: