INTERVIEW, Štěpán Šindelář - 30.7. v 17:30
Alternativní taxislužba Uber se vrací do Brna. V České republice se totiž změnil zákon, který upravuje tento typ silniční dopravy. Řidiči tak například nemusí skládat zkoušku z místopisu. Podle českého country manažera Uberu Štěpána Šindeláře však mají všichni řidiči licenci, která cestujícím zajistí bezpečnost. Uvedl to v pořadu Interview pro televizi CNN Prima NEWS.
Rozhovor s taxikářem, který přežil koronavirus. Co pro něj po návratu domů bylo nejtěžší?
Dva měsíce bojovali lékaři o jeho život. Po třech týdnech v nemocnici mu jako prvnímu v Česku začali podávat experimentální lék Remdesivir. Taxikář Robert Markovič už je tři týdny doma u své rodiny. Od začátku jsme jeho příběh sledovali a naše reportérka ho navštívila i teď.
Díky změně zákona se společnost Uber se vrací do Brna, kde v minulosti svoje služby nabízela. „Jsme rádi, že se legislativa změnila. Teď může kdokoli využít služeb v Brně, stejně jako v Praze,“ říká Štěpán Šindelář.
Vozidla Uber budou mít evidenční nálepky, aby bylo poznat, že jde o vozidlo pro komerční účely. Řidiči budou také využívat aplikaci společnosti, která cestujícím slibuje garanci ceny – tu se dozví předem a v průběhu jízdy se už nezmění. „Doposud aplikace nebyla vedena jako legitimní nástroj pro výpočet jízdného,“ uvádí Šindelář.
Konkrétní cena jízdného závisí na době a poptávce: v pondělí v poledne a v pátek večer se může i při stejné vzdálenosti lišit. „Ve špičce je jiná například kvůli tomu, aby řidiče motivovala vyjet si pro zakázku, čímž se vykryje větší poptávka,“ doplňuje.
Řidiči mají licenci
„Společnost Uber spolupracuje pouze s licencovanými řidiči,“ říká Šindelář. Řidiče kontrolují pomocí sady dokumentů, při registraci se také musí vyfotit a fotografie musí souhlasit s těmi na platných dokumentech. „Není prostor k tomu, aby došlo k chybě,“ tvrdí Šindelář.
O taxislužbu pro seniory je rekordní zájem, lidé si ji objednávají i půl roku dopředu
Za nákupem, k lékaři nebo na úřad. V severočeském Mostě zaznamenali rekordní zájem o seniorské taxi. V červenci svezlo více než 200 pasažérů a jeho obliba stále stoupá. Projekt funguje už v 16 městech ČR a další se přidávají.
Doposud působil Uber pouze v Praze, koronakrize ovšem zasáhla i tento trh. „Registrovali jsme méně aktivních řidičů, klesla i poptávka ze strany klientů,“ říká Šindelář. „Teď je už situace lepší, řidiči i cestující se pomalu vracejí,“ dodává.
Kvůli pandemii koronaviru přijala společnost Uber hygienická opatření, která se uplatňují dosud. „Řidičům distribuujeme dezinfekční prostředky, obeznámili jsme je také s hygienickými standardy. Přepravující také musí potvrdit, že má vydezinfikované auto, nebo že se necítí nemocný,“ zdůrazňuje Šindelář.
Zda společnost Uber začne poskytovat své služby i v jiných dalších městech než Praze a Brně, Šindelář nepotvrdil. „Je to na hlubší analýzu trhu,“ uzavírá.