V přerovské škole chybí kvůli covidu polovina žáků. Jediným řešením je hybridní výuka

Čím dál více škol u nás se v těchto dnech dostává kvůli covidové pandemii do vážných problémů. Například na Základní škole Jana Amose Komenského v Přerově-Předmostí bylo v karanténě nebo nemocných 290 z celkových 540 žáků. Doma zůstala i velká část pedagogů. Ti zbývající pak učí v podmínkách, jaké nikdy předtím nezažili.

Základní škola v Předmostí má v tuto chvíli hned 11 tříd v karanténě. Děti ale chybějí i ve zbývajících třídách a výrazně oslabený je také pedagogický sbor. Vzhledem ke složitým podmínkám, kterým tu musí čelit, učí v některých třídách v takzvaném hybridním režimu.

To znamená, že se jeden pedagog věnuje současně dětem ve třídě i těm na videokonferenci. Takový způsob výuky označují sami učitelé za velmi náročný.

„Opravdu smekám před svými kolegy, kteří zaštítili chod školy. Okamžitě byla nastavená hybridní výuka a všichni pedagogové bez ohledu na věk či aprobaci perfektně zastoupili vyučování a já jsem za to velmi vděčná,“ líčí ředitelka základní a mateřské školy Věra Václavíčková.

I po pondělním testování ale musejí další děti do karantény. Antigenní testy totiž opět odhalily šest potenciálně nakažených žáků. „Děti se musí otestovat PCR testem a vrátit se do školy, až když jim vyjde negativní PCR,“ vysvětluje zástupkyně ředitelky Eva Floreková.

Pokud PCR test potvrdí nemoc, rozhoduje krajská hygienická stanice o karanténě pro celou třídu. V Předmostí ale sledují poslední testování s nadějí, že se situace začíná nepatrně zlepšovat.

Tagy: