Sponzoři nevěří, že senátoři Marek Hilšer a Pavel Fischer myslí svoji prezidentskou kampaň vážně, nejsou proto ochotní je výrazněji finančně podpořit, domnívá se politický marketér a komentátor Petros Michopulos. Cíl obou kandidátů je podle něj pouze setrvání v Senátu a o post prezidenta zájem ve skutečnosti nemají. Expert na politický marketing Vilém Rubeš si myslí, že se oba politici voličům spíše připomínají.
„Z působení Hilšera s Fischerem v prezidentské kampani čouhá jejich záměr upevnit si pozici v senátorské kampani jako sláma z bot. Když je vidět, že nechcete být prezidentem, a celé je to jenom marketingová podpora zvolení do Senátu, nikdo vám peníze nedá,“ vysvětlil svůj pohled na dosavadní vystupování obou senátorů Michopulos v pořadu Zprávy PLUS na CNN Prima NEWS.
Marek Hilšer podle něj zároveň „fatálně prokaučoval“ své působení v Senátu: „V minulé prezidentské kampani měl momentum nového člověka nezatíženého skandály, vypadal sympaticky, dobře mluvil. Pak se nechal zvolit senátorem a čtyři nebo pět let jsme o něm neslyšeli ani slovo. S takovou vizitkou politické práce se nemůžete ucházet o prezidentskou funkci.“
Evropské volby
Podobného názoru je i Vilém Rubeš. „Občas si i zajímavá osobnost dá v Senátu na pět let šlofíka. Pak se rok před svým případným bojem o další období náhle probere,“ glosoval expert. Fischer i Hilšer se podle něj voličům spíše „připomínají“ místo toho, aby aktivně stavěli svoji osobnost. Jejich kampaně prý jedou na volný běh a „moc se v nich nešlape na plyn“.
Volební spoty jsou nudné
Odborníci se shodli, že televizní spoty všech kandidátů vypadají podobně a nikdo se neodvážil vystoupit z řady. „Všechny jsou trochu nudné. Některé se podobají natolik, jako kdyby je dělal jeden tým, jenom v jiné zasedačce,“ shrnul svůj pohled Michopulos. Nejblíže jsou podle něj klipy Andreje Babiše a Danuše Nerudové: „Liší se jenom tím, že jeden je barevný a druhý černobílý. Jako by se jen přepnul filtr.“
Podle Rubeše se kandidáti báli ve videích prezentovat své názory, aby neztratili potenciální voliče. Jasnější vymezení v důležitých otázkách si prý nechávají až na druhé kolo volby. „V prvním kole se snaží nikoho moc nepopudit a získat co největší podporu. Radši pečou vánočky a ukazují se na chalupě místo vyjadřování se k věcem, na něž má společnost rozdílné názory,“ vysvětlil odborník.