reklama

Češi se do dobrovolnické činnosti zapojují a jsou štědří, říká ředitelka Tamjdem

Kdy jindy pomáhat než během adventního období. Letošní 1. prosinec je označován jako Giving Tuesday, den, který patří štědrosti a dobrým skutkům. Televize Prima podporuje zdravotní sestry v první linii ve své kampani Sestřičky sestřičkám. Nepostradatelná je ale i práce dobrovolníků. Ty se snaží podpořit kampaň Proměň své peníze na dobré skutky.

reklama

Jejím cílem je propojit 150 dobrovolníků s patnácti organizacemi. Kde všude pomáhají? A jsou Češi ochotni pomáhat druhým? Na tyto otázky odpovídala ředitelka a koordinátorka projektu Tamjdem 2020 Markéta de Almeida Marques.

Podle ředitelky projektu se lidé do dobrovolnické činnosti zapojují a jsou štědří. „V České republice, tak jako jinde ve světě, probíhá ročně mnoho veřejných dárcovských sbírek. Největší dárcovský portál v České republice Darujme.cz uvádí, že v loňském roce přes ně na dobročinné účely putovalo přes 128 milionů korun. Letos je to už 170 milionů, přičemž březen a duben jako měsíce první vlny pandemie byly samozřejmě dárcovsky nejštědřejší,“ popsala Markéta de Almeida Marques.

Říká, že definovat pozici neziskových organizací v České republice je těžké. „Za prací našich organizací stojí lidi, kteří mají schopnost vidět a reagovat na potřeby ve společnosti, které by třeba jinak zůstaly bez adekvátní pozornosti. Jsme profesionálové v naší práci. Nad prací přemýšlíme téměř neustále, nekončíme tím, že zaklapneme počítač. Zároveň naše financování do posledního halíře je vždycky transparentní,“ řekla Markéta de Almeida Marques.

Tamjdem má za úkol pomoci neziskovým organizacím s manuální prací, například i s malování pokojů nebo mytím oken. „My se neziskovkám snažíme ušetřit čas tím, že jim s tímhle typem práce pomůžeme tak, aby ony nemusely drahocenný čas věnovat těmto věcem, které jsou ale pro ně důležité, a mohly se věnovat účelu, pro který byly založeny,“ vysvětlila Markéta de Almeida Marques.

Mnoho neziskových organizací si neumí o pomoc říci

Dobrovolníky podle ní spojuje činnost, která má smysl. „Mnoho z těch lidí, kteří s námi vyjíždějí, mají i jiné dobrovolnické zkušenosti, ale třeba se ani dobrovolníky nenazývají. To se ukázalo i právě letos během první vlny pandemie, kdy mnoho lidí přišlo s nápady a iniciativami, jak pomoci ostatním, ale nikdy by se nenazývali dobrovolníky,“ vysvětlila koordinátorka.

Markéta de Almeida Marques dodala, že mnoho neziskových organizací si neumí o podporu a pomoc říct.

Tagy:
rozhovor dobrovolnictví nezisková organizace Nový den dárcovství dobročinnost finance dobrovolníci neziskovky pomoc Markéta de Almeida Marques

Hlavní zprávy

Trhy jim zrušili, přesto si poradili. V Jablonci nad Nisou otevřeli adventní supermarket

V Jablonci nad Nisou mají namísto vánočních trhů adventní supermarket. Bývalá prodejna nábytku v centru města se nyní proměnila v takzvaný Štědrý dům, který funguje stejně jako běžné obchody. Zákazníci si u vchodu berou košíčky, u stolů si vybírají zboží a u pokladny platí nákup. Skupina lidí, která pořádá několikrát do roka řemeslné trhy, si prostor pronajala a upravila během několika dní.

reklama

Domácí zpravodajství

Detaily tragédie na Plzeňsku: Muž zastřelil svého bratra, po útěku se nejspíš oběsil

Krajští kriminalisté zahájili trestní řízení v případu nedělní střelby v Radějovicích na severním Plzeňsku, při níž zemřel pětašedesátiletý muž. Policisté z územního odboru Plzeň-venkov se dále zabývají okolnostmi úmrtí šestašedesátiletého útočníka, který se krátce po činu oběsil. Podle prvotních informací šlo o rozepři mezi rodinnými příslušníky.

Vražda na Kroměřížsku: Žena měla ubodat známého, čin pak sama nahlásila policii

Kriminalisté se od pátečního večera zabývají případem vraždy, která se podle vyšetřovatelů stala v jedné z obcí poblíž Holešova na Kroměřížsku. Třiačtyřicetiletá žena z Olomoucka tam několikrát bodla nožem známého, který útok nepřežil, uvedl v pondělní tiskové zprávě policejní mluvčí Petr Jaroš. Kriminalisté ženu obvinili z vraždy, hrozí jí až 20 let vězení. Stíhaná skončila ve vazbě.

reklama