CNN Prima News Česká kancelář pojistitelů

Česká kancelář pojistitelů

Výpis příspěvků ke štítku „Česká kancelář pojistitelů“

Stromy jsou v tom „nevinně“. Za nehody může rychlá jízda a nevěnování se řízení, ukázal průzkum

Na celkovém počtu nehod nemají až tak velký podíl, jejich následky jsou často fatální. Nehod, ve kterých figuroval strom, se mezi lety 2010 a 2021 stalo asi 43 tisíc.To sice představuje jen nepatrný zlomek z celkového počtu nehod, kterých bylo přes 1,1 milionu, ale poměr zranění nebo úmrtí je však přesně opačný. A vedle riskantní jízdy je na vině těchto nehod i poddimenzovanost vytížených cest II. a III. třídy. Nejen to vyplývá z analýzy Portálu nehod.

Nejméně úrazů při autonehodě utrpí děti ve Švédsku, nejde přitom o žádné tajemství

Záleží vám na tom, aby byly vaše děti na cestách co nejvíce v bezpečí? Pak byste se určitě měli inspirovat „švédským modelem“ převážení dětí proti směru jízdy. Před šedesáti lety se na tento způsob cestování zaměřil lékař Sven Bertil Aldman, kterého za jeho přínos odvětví dětské bezpečnosti ocenil i Královský technologický institut ve Stockholmu. Přišel totiž na to, že autosedačka instalovaná proti směru jízdy plní při nárazu funkci ochranného štítu a na páteř, krk a hlavu dítěte působí výrazně menší zátěž, než modely otočené čelem vpřed.

Tady se v létě nejvíc bourá. Experti ukázali silniční Mordory, kde se nepozornost nevyplácí

Nejen úterní tragická nehoda na dálnici D2 by měla být pro řidiče upozorněním, aby byli při cestách na dovolenou opatrní. Data české kanceláře pojistitelů totiž ukazují, že na některých tuzemských hlavních tazích je během letních měsíců riziko nehody mnohonásobně vyšší než ve zbytku roku. Experti dále uvedli, kde se na nejvytíženějších komunikacích nejvíce bourá a v čem tkví nebezpečí v těchto místech.

Ukrajinští řidiči bez pojistky už nemají bezplatně kryté škody. Jak se po nehodě postupuje?

Nehody zaviněné nepojištěnými ukrajinskými řidiči a vymáhání škod se nyní budou posuzovat individuálně. Vyplývá to z rozhodnutí České kanceláře pojistitelů (ČKP), která ukončila plošné bezplatné krytí škod. Pomoc Ukrajincům prchajícím před válkou byla zavedena loni v půlce března a na dané vozidlo se vztahovala vždy po dobu šesti měsíců od překročení ukrajinských hranic do zemí EU.

Odklizení následků i nepojištění řidiči: Rady jak postupovat po dopravní nehodě

V loňském roce Policie České republiky vyšetřovala bezmála sto tisíc dopravních nehod. Zemřelo při nich více než 450 lidí, více než 24 tisíc jich bylo zraněno. Hmotná škoda podle odhadů vyšetřovatelů dosáhla více než sedmi a půl miliardy korun. Vůbec nejlepší je samozřejmě nehodám předcházet. Pokud ovšem k nešťastné události na silnici přece jen dojde, je zapotřebí vědět jak se zachovat, abychom neohrozili další účastníky provozu a co nejdříve se místo nehody opět zprůjezdnilo.

Ukrajinští řidiči nemívají uzavřené povinné ručení. Jak postupovat při nehodě?

Řidiči automobilů přijíždějících k nám z Ukrajiny často nemají uzavřené pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla, tedy takzvané povinné ručení. Kromě toho, že za normálních okolností jde o porušení zákona, měl by řidič nepojištěného vozidla, který způsobí dopravní nehodu, uhradit následky z vlastních zdrojů. Co mají čeští řidiči dělat při nehodě s vozidlem z Ukrajiny?

Ceny povinného ručení v únoru mírně vzrostly, liší se ale podle krajů

Průměrná cena pojistky odpovědnosti z provozu vozidla se liší kraj od kraje. Průměrná cena povinného ručení letos v únoru činila 6 682 korun, což byl proti lednu nárůst o 62 Kč. Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.

Roste riziko střetů tramvají s automobily i chodci. Důvodem je větší provoz ve městech

Riziko střetů tramvají s automobily nebo chodci v posledních letech neustále roste. Důvodem je především stoupající intenzita provozu ve velkých českých městech a také hustější síť městské hromadné dopravy. Loni se podle statistik stalo takových nehod 2 730, zemřelo při nich sedm lidí. Za posledních pět let se počet střetů zvýšil o 12 procent. Pro řidiče aut bývají tyto střety často fatální. Upozornila na to asociace Záchranný kruh.