Digitální šmejdi před Vánocemi zvyšují svou aktivitu. Experti popsali časté podvody a rizika
Česká kancelář pojistitelů
Výpis příspěvků ke štítku „Česká kancelář pojistitelů“
Na řidiče čekají změny v povinném ručení. Podívejte se, na co si dát pozor
Od října čeká na řidiče velká změna. Změní se podmínky u povinného ručení vozidel. Pojistku bude nově nutné zaplatit ještě před začátkem platnosti smlouvy. Pokud by tak majitelé aut a motocyklů neučinili, může pojišťovna smlouvu vypovědět. Změny se dotknou také takzvaných zelených karet.
Povinné ručení nejen pro elektrokoloběžky. Nový zákon jistí i větší ochranu motoristů
Česko změnilo od 1. dubna 2024 zákonné podmínky takzvané motorové směrnice, a to kvůli sjednocení pravidel s ostatními státy EU. Řidičům zákon přinesl hned několik změn, které směřují k větší jistotě a jednodušší administrativě. Nově se zákon například zabývá i elektrokoloběžkami. Statistiky totiž ukazují, že nehody způsobené tímto prostředkem jsou nejen stále častější, ale mohou také způsobit závažné škody na majetku a zdraví. Se zástupcem pojišťovny Kooperativa, Václavem Geletičem, vedoucím Odboru vývoje produktu autopojištění, shrneme ty nejzásadnější změny a povinnosti řidičů i pojišťoven.
Při nehodě zabil kamaráda a dostal jen podmínku. Podle soudu si za smrt mohl spolujezdec sám
S překvapivým výsledkem uzavřel okresní soud v Semilech kauzu tragické nehody v Poniklé v Podkrkonoší. Muž, který loni v únoru naboural ve vysoké rychlosti a pod vlivem alkoholu do rodinného domu, do vězení nepůjde, přestože přitom zemřel jeho kamarád.
Stromy jsou v tom „nevinně“. Za nehody může rychlá jízda a nevěnování se řízení, ukázal průzkum
Na celkovém počtu nehod nemají až tak velký podíl, jejich následky jsou často fatální. Nehod, ve kterých figuroval strom, se mezi lety 2010 a 2021 stalo asi 43 tisíc.To sice představuje jen nepatrný zlomek z celkového počtu nehod, kterých bylo přes 1,1 milionu, ale poměr zranění nebo úmrtí je však přesně opačný. A vedle riskantní jízdy je na vině těchto nehod i poddimenzovanost vytížených cest II. a III. třídy. Nejen to vyplývá z analýzy Portálu nehod.
Nejméně úrazů při autonehodě utrpí děti ve Švédsku, nejde přitom o žádné tajemství
Záleží vám na tom, aby byly vaše děti na cestách co nejvíce v bezpečí? Pak byste se určitě měli inspirovat „švédským modelem“ převážení dětí proti směru jízdy. Před šedesáti lety se na tento způsob cestování zaměřil lékař Sven Bertil Aldman, kterého za jeho přínos odvětví dětské bezpečnosti ocenil i Královský technologický institut ve Stockholmu. Přišel totiž na to, že autosedačka instalovaná proti směru jízdy plní při nárazu funkci ochranného štítu a na páteř, krk a hlavu dítěte působí výrazně menší zátěž, než modely otočené čelem vpřed.
Strom spadlý na auto může často znamenat totální škodu. Kdo ji ale zaplatí?
Současná kombinace horkého počasí pravidelně střídaného prudkými lijáky se silným větrem zvyšuje nebezpečí pádu stromů na silnice. Kolize jedoucího nebo i stojícího vozidla s masou dřeva obvykle znamená velkou nebo totální škodu v řádech statisíců korun. Kdo ji má uhradit, není vždy úplně jasné.
Tady se v létě nejvíc bourá. Experti ukázali silniční Mordory, kde se nepozornost nevyplácí
Nejen úterní tragická nehoda na dálnici D2 by měla být pro řidiče upozorněním, aby byli při cestách na dovolenou opatrní. Data české kanceláře pojistitelů totiž ukazují, že na některých tuzemských hlavních tazích je během letních měsíců riziko nehody mnohonásobně vyšší než ve zbytku roku. Experti dále uvedli, kde se na nejvytíženějších komunikacích nejvíce bourá a v čem tkví nebezpečí v těchto místech.
Ukrajinští řidiči bez pojistky už nemají bezplatně kryté škody. Jak se po nehodě postupuje?
Nehody zaviněné nepojištěnými ukrajinskými řidiči a vymáhání škod se nyní budou posuzovat individuálně. Vyplývá to z rozhodnutí České kanceláře pojistitelů (ČKP), která ukončila plošné bezplatné krytí škod. Pomoc Ukrajincům prchajícím před válkou byla zavedena loni v půlce března a na dané vozidlo se vztahovala vždy po dobu šesti měsíců od překročení ukrajinských hranic do zemí EU.
Proč zemřel otec miminka na Semilsku? Řidič po nehodě odmítl test na alkohol, pak otočil
Policie stále nezná všechny okolnosti, za nichž před týdnem na Semilsku zemřel spolujezdec v osobním autě, které se doslova probouralo do rodinného domu. Muž, který auto řídil, se totiž po nehodě choval velmi zvláštně. Na místě odmítl policistům dýchnout a nesouhlasil následně ani s odběrem krve v nemocnici. Druhý den však na testy dorazil.
Odklizení následků i nepojištění řidiči: Rady jak postupovat po dopravní nehodě
V loňském roce Policie České republiky vyšetřovala bezmála sto tisíc dopravních nehod. Zemřelo při nich více než 450 lidí, více než 24 tisíc jich bylo zraněno. Hmotná škoda podle odhadů vyšetřovatelů dosáhla více než sedmi a půl miliardy korun. Vůbec nejlepší je samozřejmě nehodám předcházet. Pokud ovšem k nešťastné události na silnici přece jen dojde, je zapotřebí vědět jak se zachovat, abychom neohrozili další účastníky provozu a co nejdříve se místo nehody opět zprůjezdnilo.
Ukrajinští řidiči nemívají uzavřené povinné ručení. Jak postupovat při nehodě?
Řidiči automobilů přijíždějících k nám z Ukrajiny často nemají uzavřené pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla, tedy takzvané povinné ručení. Kromě toho, že za normálních okolností jde o porušení zákona, měl by řidič nepojištěného vozidla, který způsobí dopravní nehodu, uhradit následky z vlastních zdrojů. Co mají čeští řidiči dělat při nehodě s vozidlem z Ukrajiny?
Ceny povinného ručení v únoru mírně vzrostly, liší se ale podle krajů
Průměrná cena pojistky odpovědnosti z provozu vozidla se liší kraj od kraje. Průměrná cena povinného ručení letos v únoru činila 6 682 korun, což byl proti lednu nárůst o 62 Kč. Za tuto částku bylo možné podle Broker Consulting POVIndexu sjednat povinné ručení pro vůz Škoda Octavia 1,6 TDI, 85 kW, což je typický vůz, kterým jezdí české domácnosti.