Milan Káňa o pojištění před povodněmi
Pojišťovny mají možnosti odhalit případné pojistné podvody. Ve vysílání CNN Prima NEWS to řekl mluvčí pojišťovny Kooperativa Milan Káňa. Podobné případy se prý při přírodních kalamitách stávají. Popsal také, v čem Češi při sjednávání pojistek chybují.
Pojišťovny mají podle Káni možnosti, jak odhalit podvod, když se někdo pojistí až ve chvíli, kdy mu „teče do domu“. Zjistí to však až zpětně, a to díky tomu, že přesně ví, kdy člověk smlouvu uzavřel.
ČTĚTE TAKÉ: Záplava, nebo povodeň? Dva termíny, které mohou při pojištění sehrát zásadní roli
„Pokud si člověk sjedná pojištění online, což je dnes nejjednodušší, tak zjistíme úplně přesný čas, kdy se pojistil, kdy zaplatil, a pak si můžeme ověřit, jak v dané lokalitě vypadala situace a kdy přišla velká voda,“ uvedl Káňa.
Při podobných kalamitách, jako je například povodeň, se prý takové incidenty dějí. „Někdy při povodních v roce 2013 jsme měli případ, že jsme prokázali našemu klientovi, že své vozidlo postavil schválně do místa, kde se očekávalo, že poteče voda. V takovém případě má pojišťovna možnost se ze smlouvy vyvázat a nevyplatit pojistné plnění, protože každý by měl předcházet vzniku pojistné události,“ sdělil mluvčí.
Češi podle něj často dělají chybu v tom, že podhodnocují své nemovitosti. „Jestliže člověk zadá výměru nemovitosti jen o trochu jinak, než jaká doopravdy je, tak klientům vyjde nižší pojistná částka, ale pak může dojít k tomu, že mu pojišťovna nevyplatí, na co by měl teoreticky nárok. Když má člověk dům za pět nebo deset milionů, tak šetřit tisícovku na ročním pojistném se fakt nevyplatí,“ dodal Káňa.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Povodně jsou jako rozbité okno, mohou oživit ekonomiku, míní Křeček. Má to však háček