K tragédii chybělo jen pár vteřin. U Zábřehu jely proti sobě Pendolino a osobní vlak

Policejní mluvčí Michaela Raindlová zatím potvrdila, že policisté šetří tragickou událost na železniční trati.

Pendolinu hrozila srážka

Na hlavním železničním koridoru u Zábřehu na Šumpersku jely proti sobě ve čtvrtek na jedné koleji souprava Pendolino a osobní vlak. Strojvedoucí střetu zabránili, vlaky zastavily na vzdálenosti 57,5 metru od sebe. Vlaky se ocitly na jedné koleji zřejmě vinou traťového dispečera, vyplývá to z předběžných výsledků vyšetřování Drážní inspekce. Šetření ještě není ale ukončeno, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Provoz na trati výrazně zasáhl do dopravy na koridoru, stále je omezen.

Vlaky se proti sobě ocitly na jedné koleji mezi Krasíkovem a Hoštejnem v 8:46. Šlo o vlak SC Pendolino jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní a osobní vlak, který jel z České Třebové do Zábřehu na Moravě. „Strojvedoucí obou vlaků stihli zastavit včas ve vzdálenosti 57,5 metru od sebe bez dalších následků,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce.

KOMENTÁŘ: Chtějí nás vyhnat z vlaků zpět na silnice? Jak jinak chápat hodinová zpoždění

Na železnici, ději se věci, zpívají s nadšením herci Divadla Járy Cimrmana. Lidem, kteří pravidelně cestují na hlavním koridoru mezi Prahou a Ostravou, však příliš do zpěvu není. Kvůli řadě výluk a pravidelným mimořádným událostem se stávají hodinová zpoždění normou. České dráhy se pak přou se Správou železnic, kdo za zpoždění může. To však obyčejné pasažéry nezajímá, chtějí se akorát dostat do své cílové destinace v čase, který udává jízdní řád.

Právě inspekce začala mimořádnou událost okamžitě vyšetřovat. „Šetření mimořádné události je teprve na začátku, ale již v tento okamžik můžeme uvést, že ve stanici Hoštejn se konala výluka staničního zabezpečovacího zařízení a řízení provozu neprobíhalo standardním způsobem, kdy byly kladeny vyšší nároky na pozornost traťového dispečera při stavění vlakových cest, tedy i poloh výhybek,“ doplnil Drápal.

Traťový dispečer je zaměstnancem Správy železnic. „Podle průběžných informací z vyšetřování byla událost pravděpodobně způsobena chybou na straně zaměstnance řízení provozu Správy železnic, šlo o pochybení jednotlivce,“ řekla její mluvčí Nela Friebová. Doplnila, že po incidentu byly obě soupravy staženy do Přerova, kde zástupci Drážní inspekce stáhli veškeré informace technického charakteru, které jsou potřebné pro další vyšetřování.

Provoz na trati byl po incidentu přerušen, na stránkách Českých drah byla jako důvod uvedena dopravní závada. V 10:00 byl provoz mezi stanicemi Zábřeh na Moravě a Rudoltice částečně obnoven po jedné ze dvou traťových kolejí, s omezením se podle mluvčí Friebové zatím počítá do 14:00.

Událost pocítili cestující na nádražích po celém páteřním koridoru – například ještě v 11:00 podle informačních tabulí z olomouckého hlavního nádraží čekali cestující na odjezd vlaků i přes 1,5 hodiny, obdobné zpoždění měly vlaky i z opačného směru. Se zpožděním vlaků na této trati musí počítat lidé i po 13:00, jsou však již menší.

Tagy: