Babiš se inspiruje Zemanem. Snaží se mobilizovat rozčarované voliče, tvrdí komentátoři

Obytný vůz Andreje Babiše.

Zlámalová a Jelínek o prezidentské volbě

Andrej Babiš (ANO) se svými výroky v prezidentské kampani snaží cílit na „hluboce rozčarované“ voliče, kteří neplánují přijít k volbám. Tvrdí to politolog Lukáš Jelínek. Aby zopakoval úspěch Miloše Zemana z předchozích voleb, uchyluje se k protisystémové rétorice. Kromě těch, kteří původně nezamýšleli přijít k volebním urnám, musí však smířlivějším tónem oslovit i další části společnosti, vysvětluje politická komentátorka Lenka Zlámalová. Pro jeho případný úspěch ve druhém kole volby by to mohlo být klíčové.

V České republice existuje „snaha razit jeden správný názor, o některých věcech se lidé na veřejnosti raději nebaví a za slova hrozí i vyhazov z práce“, uvedl na Facebooku Andrej Babiš. Podle Jelínka se podobnými výroky přizpůsobuje rozčarovaným voličům. Politolog to uvedl v pořadu Zprávy PLUS na CNN Prima NEWS. Po vzoru Miloše Zemana se tak má dlouhodobě nespokojené občany snažit mobilizovat a přesvědčit je, aby šli k volbám.

Ostatní prezidentští kandidáti by podle něj měli šéfa ANO kvůli takovým vyjádřením konfrontovat. „Protikandidáti by se s ním dříve či později měli pustit do rétorického souboje. Nevím ale, jestli jsou na to připraveni – ať politickými zkušenostmi, či rétorickými schopnostmi,“ polemizuje Jelínek. „Debaty a duely se však nejspíše nevyplatí žádnému z uchazečů o post prezidenta, myslí si Zlámalová.

Babiš podle komentátorky kvůli svým chabým vyjadřovacím schopnostem nepřijme téměř žádné výzvy do diskuzí. „Duelů bude strašně málo. Pro žádného z kandidátů to není výhodné. Obzvláště ne pro Andreje Babiše ani Petra Pavla, kteří nejsou žádní rétoři,“ zhodnotila Zlámalová. Bývalý premiér se pak prý kromě cílení na „rozčarované“ voliče bude snažit mít kampaň „široce rozkročenou“, aby oslovil co nejvíce lidí. Podle průzkumů totiž jako kandidát stále zůstává pro více než polovinu populace nepřijatelným.

Tagy: