Na online výuku přešli i žáci speciálních škol
Na distanční výuku přecházejí od 2. listopadu i speciální školy. Žáci by se měli učit on-line, ale ne všechny děti mají přístup k internetovému připojení. Například v Základní škole a mateřské škole pro zrakově postižené a vady řeči v Plzni má podle ředitelky Ivy Šmrhové přístup k on-line výuce 90 procent žáků. Zbytek budou řešit takzvanou papírovou formou.
Základní školu pro zrakově a řečově postižené v Plzni navštěvuje přes 180 žáků. „Nyní jsou všichni doma a přešli na distanční výuku,“ uvedla pro CNN Prima NEWS ředitelka školy Iva Šmrhová. Přechod na on-line výuku nebyl pro školu ničím novým. „Není to pro nás něco neznámého, protože jsme si něco podobného zažili na jaře, takže v podstatě navazujeme na zkušenosti, které jsme již získali,“ vysvětila Šmrhová.
Podle ní má přístup k on-line výuce většina žáků. „Je to zhruba devadesát procent žáků, kteří mají přístup k internetu, a ten zbytek prostě budeme řešit takzvanou papírovou formou. Také v tom jsou i děti nevidomé, takže se budou tvořit i materiály v Braillovu písmu,“ doplnila ředitelka školy.
Kdy se vrátí studenti zpět do školních lavic, zatím není jasné. Ministři původně slibovali, že se žáci prvního stupně základních škol vrátí do lavic 2. listopadu. Minulý týden ministři školství a zdravotnictví představili priority toho, jak by měl vypadat postupný návrat žáků do škol, o termínech by měli jednat tento týden a rozhodnout by měli podle epidemiologické situace.
Pokud bude dostatek testů, mohou žáci do škol
Podle ekonoma Daniela Münicha z CERGE institutu, který se zabývá výzkumem v oblasti ekonomie vzdělávání a trhu práce, k návratu do škol musejí být takové podmínky, kdy v republice bude možné dostatečně testovat. „Zatím nevíme, kdy bude možné testovat i děti zdánlivě zdravé. Zatím nestíháme testovat a trasovat ani ty, které cítí příznaky nemoci či jsou nemocné. To znamená, kdy bude dostatek testů a testovacích kapacit. Pokud toto nebude, otevírat školy je extrémně riskantní,“ uvedl pro CNN Prima NEWS ekonom Münich.