Příběh poškozené s energiemi
Alena Ejemová z Kroměříže je dalším z bývalých klientů společnosti Bohemia Energy, kteří kvůli krachu firmy zažívají nepříjemné chvíle. Od jara je kvůli postcovidovým problémům nezaměstnaná. Manžel vydělává 16 tisíc a doma mají školou povinnou dceru. Měsíčně platili zálohy za elektřinu dva a půl tisíce korun, za plyn dva tisíce osm set. Před pár dny jim přišla faktura od dodavatele poslední instance. Společnost Innogy jim spočítala jen plyn na jedenáct tisíc měsíčně.
„Kdybych měla dávat jenom na plyn 11 tisíc, tak je to absolutně neúnosná situace, protože na živobytí by mi zbylo asi tak možná 1500 až 2000 korun,“ posteskla si CNN Prima NEWS Ejemová.
Zamířila tak na úřad práce, aby požádala o dávku v hmotné nouzi. Neuspěla. „Pro tříčlennou domácnost bychom museli mít maximální příjem okolo osmi tisíc, životní minimum,“ vysvětlila.
Manželé se nakonec domluvili se společností Innogy na rychlém odchodu z režimu DPI. Měsíční zálohy za plyn i elektřinu měly být poté zhruba devět tisíc korun. Chyběl jen podpis smlouvy. Před zákaznickým centrem v Přerově strávila paní Alena několik hodin, na řadu se ale vůbec nedostala.
„Nejhorší je, že se vás vlastně ani po hodinách, co ve frontě stojíte, nikdo nezeptá, jestli by mohl nabídnout sklenici vody nebo podat židli. Stojí tam i důchodci nebo těhotné ženy,“ upozornila Ejemová. To potvrdila i další zákaznice Innogy, která ve frontě stála necelé čtyři hodiny.
„Tato situace nás opravdu velice mrzí, protože v této nelehké době se snažíme dělat maximum pro to, abychom zvládli obsloužit co nejvíce klientů,“ sdělila CNN Prima NEWS mluvčí společnosti.
Po této zkušenosti se nakonec Alena Ejemová domluvila na nové smlouvě s úplně jiným dodavatelem. A to radí i ostatním zákazníkům Bohemia Energy – nezůstávat v režimu poslední instance, ale rychle k někomu přejít.