Proč se Barrandovský most neopravuje nonstop? Znemožňují to přísná pravidla hygieniků

Opravy Barrandovského mostu

Největší rekonstrukce v historii dopravy v Praze odstartovala

Oprava pražského Barrandovského mostu teprve začala, všichni řidiči už ale čekají, až skončí. Proč se na rekonstrukci takto důležité tepny nepracuje nepřetržitě 24 hodin denně? Mohou za to nařízení hygieniků a specifická poloha mostu.

Pokud by oprava Barrandovského mostu měla běžet i v noci, tedy po desáté hodině večerní, nelíbilo by se to hygienikům. Podle jejich norem by totiž hluk narušoval noční klid.

„Nacházíme v údolí u řeky, kde se akustika chová úplně jinak. Máme jasně dané normy. V nočních hodinách budeme zejména navážet materiál nebo stroje,“ vysvětluje mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

Ani Němci nepracují přes noc

Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (za Prahu Sobě) dodává, že stavba podléhá stavebnímu povolení, jehož součástí je i stanovisko hygieny. To ukládá, že mezi 22. hodinou večerní 6. hodinou ranní se nesmějí dělat těžké stavební práce.

Oprava Barrandovského mostu jako politická bitva. Promítnou se kolony do výsledku voleb?

Vedení Prahy se zahájením rekonstrukce Barrandovského mostu dopouští politicky velmi odvážného kroku s ohledem na blížící se komunální volby. Vládnoucí koalici čekají dlouhé měsíce vysvětlování voličům, proč musí trpět v dopravních zácpách. Je otázkou, zda „opravit se musí“ obstojí. Opozice se naopak chytá vítané příležitosti, aby Pražanům dala najevo, že je vedení v čele s primátorem Zdeňkem Hřibem (Piráti) neschopné.

Mluvčí TSK Lišková podotýká, že prací v noci by se stavba nijak zásadně neurychlila. „Jsme limitováni přisvětlováním, práce nejsou tak přesné a ani dělníci nejsou tak výkonní,“ zdůrazňuje.

Mnozí řidiči si ale všimli, že pokud vyjedou za hranice, třeba do Německa nebo Rakouska, opravy na silnicích tam probíhají i v noci. Jenže často jde o rekonstrukce dálnic nebo míst v neobydlených oblastech, kde je možné pracovat i přes noc. „V obydlených oblastech nepracují ani Němci,“ říká dopravní inženýr Zdeněk Lokaj.

Podle něj si ale příklad z našich sousedních států vzít můžeme, konkrétně v rychlosti schvalování dopravních staveb. V Česku někdy trvá 15 let a více, jak můžeme vidět u nedostavěného Pražského okruhu, který by současné dopravě v hlavním městě velmi ulevil.

V první ze čtyř etap rekonstrukce Barrandovského mostu se počítá hlavně s přestavbou nájezdu z ulice Strakonická. Ten stavbaři plánují do konce týdne strhnout a začít stavět nanovo. Začnou také práce na dvou jižních pruzích. K normálu by se provoz měl vrátit na konci srpna, kdy první fáze skončí. Pokračovat se bude zase v létě 2023.

Tagy: