Žaloby kvůli nahým fotkám: V USA pracovníci telefonních firem kradli citlivá data zákazníků

Hned několik telefonních společností v USA čelí žalobám zákazníků kvůli tomu, že si jejich zaměstnanci stáhli intimní snímky a videa z jejich telefonů. Navíc je pak šířili dál po internetu. Informoval o tom web NBC News.

Telefonní společnosti AT&T, Verizon a T-Mobile čelí v posledních letech žalobám od žen, které tvrdí, že jim zaměstnanci firem ukradli velmi intimní snímky a videa z jejich zařízení, informoval web NBC News. K jejich stáhnutí mělo údajně dojít v prodejnách, když jim zaměstnanci pomáhali s přenosem dat. Nahé fotky pak šířili dál po internetu. Společnosti se brání tím, že nejsou odpovědné za jednání svých zaměstnanců, ale takový argument soudu na rozdíl od minulosti nejspíš stačit nebude.

ČTĚTE TAKÉ: Dron nad hlavou nesestřelujte. Experti dávají rady, co dělat v případě narušení soukromí

Změna přišla v dubnu, kdy jistá žena z Richlandu ve Washingtonu podala žalobu na společnost T-Mobile, uvedl deník The Independent. Okresní soudce Stanley Bastian, který se případem zabýval, tehdy uznal, že by měla být projednána.

Jeho rozhodnutí bylo přelomové a poskytlo podporu podobným žalobám v jiných státech. Například jiné ženě z Los Angeles, které zaměstnanec AT&T ukradl nahé fotky a pak je šířil dál do světa.

„Toto rozhodnutí je důležitým precedentem pro budoucnost,“ řekla advokátka kanceláře CA Goldberg Laura Hecht-Felallová. „Hodláme se i nadále snažit hnát telefonní společnosti k odpovědnosti za situace, jako je tato, kdy jejich zaměstnanci porušují soukromí zákazníků,“ zdůraznila.

K problému se vyjádřila i zakladatelka firmy CA Goldberg Carrie Goldbergová. Podle ní není smyslem jejich snahy „přilákat více případů“, ale přimět společnosti, aby zavedly lepší bezpečnostní opatření.

Případů je zhruba 20

Stížností na společnost AT&T bylo nejméně šest a dalších minimálně 10 se týká jiných operátorů. Je proto důležité stanovit obecná ochranná opatření proti krádeži dat.

V žalobě na T-Mobile například stojí, že společnost nezavedla dostatečná bezpečnostní opatření. Kromě toho jí dokument vytýká, že řádně neproškolila své pracovníky, co se týče respektování soukromí zákazníků při opravách a přenosu dat. „Dlouhodobě věděli a zavírali oči před tím, že zaměstnanci prodejen běžně zneužívají své pravomoci k nezákonnému získávání citlivých údajů zákazníků,“ dodává žaloba.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Všichni o eObčance lhali, říká expert. Únik dat do zahraničí je podle něj velký průšvih

Tagy: