Nevidomého muže v Praze usmrtilo metro, zachránit ho mohlo jediné tlačítko. Jak funguje?

Tlačítko Nouzové zastavení vlaku (Ilustrační foto)

Marný boj svedlo několik lidí o záchranu života nevidomého muže

Marný boj svedlo několik lidí o záchranu života nevidomého muže, který minulý týden spadl do kolejiště metra ve stanici Křižíkova. Policisté nyní zveřejnili video zachycující snahu ostatních cestujících. Nepomohla ani volání na tísňovou linku. Přitom by stačilo tak málo – zmáčknout tlačítko pro nouzové zastavení. Problém ale je, že lidé o něm většinou nevědí.

Poté, co nevidomý spadl do kolejiště ve stanici metra Křižíkova, ihned k místu přiběhli další cestující – mávali do kamer a volali o pomoc. Snažili se také zastavit přijíždějící soupravu, bohužel marně.

ČTĚTE TAKÉ: Pád stromu usmrtil muže v Krkonoších. Tragédii předcházelo kácení porostu, zasahoval vrtulník

„Muž se vůbec nehýbal a i přesto, že lidé na peróně okamžitě začali volat na linku tísňového volání, nikdo z nich nezmáčknul tlačítko, které by dokázalo zastavit soupravu metra,“ popsala pro CNN Prima NEWS mluvčí Policie ČR hl. m. Prahy Eva Kropáčová.

Na nástupišti je k dispozici tlačítko nouzového zastavení vlaku, které dokáže přijíždějící soupravu metra stopnout ještě v tunelu. „Ovlivní vlakový zabezpečovač a vlak by měl zastavit před stanicí. Pochopitelně, pokud je zmáčknuté pozdě a vlak už je blízko stanice, tak souprava, která má velkou rychlost, nemusí vždy zastavit včas,“ vysvětlil pro CNN Prima NEWS vedoucí odboru Technologie provozu metra Eduard Votava. Vlaky totiž do stanice přijíždějí rychlostí 50 až 60 km/h. Brzdná dráha pak může být i více než sto metrů.

„Pochopitelně je to proto, aby se zachránily životy. Vidíte někoho, jak tam spadne, je indisponovaný, dezorientovaný. Když tam někomu spadne telefon nebo kabelka, tak pochopitelně nemá smysl tlačítko mačkat,“ popsal pro CNN Prima NEWS vedoucí jednotky Provoz metro DPP Josef Jeníček. Po zastavení vlaku se musí kolejiště zkontrolovat a případně pomoci cestujícímu ven, nebo zavolat záchranáře, až pak se mohou vlaky znovu rozjet.

Nouzová tlačítka, která slouží k zastavení vlaku, jsou ve většině stanic metra umístěna na začátku a na konci nástupiště. Cestující ale o nich většinou nevědí. Pády do kolejiště přitom policisté řeší i několikrát měsíčně. Jen od začátku roku do konce července to bylo jednadvacet případů. I v tomto případě se samozřejmě ale zneužití a zbytečné zmáčknutí tlačítka trestá.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zápasník Růžička je ve vazbě. Policisté ho viní i z loupeže a vyhrožování

Tagy:
doprava dopravní nehoda Krkonoše CNN Prima NEWS metro železniční doprava Praha Policie České republiky železniční nehoda stanice metra produkty a služby ekonomika, obchod a finance katastrofy, nehody a mimořádné události nehody a mimořádné události