Víte, jak na dálnici správně objíždět sypač? Důležité je vnímat světelné signály

Výběr redakce


Nákladní auta oranžové barvy se stejně barevnými majáky jsou častými cíli ústrků ze strany ostatních řidičů. Platí to o popelářích a platí to i o vozidlech zimní údržby silnic a dálnic. Slovenské video ukazuje, jak se v kontaktu se sypači správně chovat.

Řidiči na dálnici často nevědí, jak se mají chovat během hustého sněžení a nerespektují pravidla při jízdě za sněžným pluhem. Standardně je předjíždění pracujících sypačů zakázáno, hrozí totiž smyk na boční vrstvě sněhu odhrnutého pluhem stranou. Existuje však jedna výjimka – moderní vozidla zimní údržby disponují světelným systémem, který řidičům signalizuje možnost předjíždění šipkami nebo křížem.

Sledujte signály

Světelnými signály dává sypač ostatním řidičům znamení, zda je bezpečné jej předjíždět a po které straně. Pokud šipka světelné signalizace ukazuje do volného jízdního pruhu, je to signál, že sypač můžete předjet z naznačované strany.

Pokud bliká znamení kříže, sypač nepředjíždějte vůbec. Řidič vás tím informuje, že vozovka ještě není připravena pro rychlejší jízdu. V takových případech je nutné počkat, až vůz zimní údržby sjede z trasy. Při hustém sněžení se tak může stát až po několika kilometrech.

Sypače se sněžnými pluhy se pohybují pracovní rychlostí přibližně 40 až 60 km/h. Při vyšší rychlosti se snižuje kvalita odhrnování. Pokud sněží nebo hrozí sněžení, řidiči by měli počítat s časovou rezervou a měli by na cestu vyrazit dříve.