Další škola v Plzni se potýká s případem šikany
Další škola v Plzni se potýká s případem šikany. Žák třetí třídy s poruchou chování má po dětech házet židle, lavice a napadat spolužáky. Několik rodičů už přeřadilo své děti do jiných škol. Podobný případ řeší i jiná škola ve městě, kde dokonce rodiče podepsali petici za přeřazení problematického žáka do speciálního zařízení.
Problémy začaly už v první třídě, postupem času se stupňovaly. „Žák napadá slovně učitelku, děti pak slovně i fyzicky. V extrémech hází židlemi a lavicemi,“ vylíčila matka žákyně 3. třídy Petra Zaklová. „Narušuje chod celé třídy,“ rozčílila se další maminka.
Bohužel se musí někteří rodiče potýkat s tím, že problémový žák útočí i na jejich děti. „Mého syna tento spolužák několikrát fyzicky napadl. Syn měl několik modřin a museli jsme kvůli němu navštívit psychlogicko-pedagogickou poradnu,“ svěřila se matka žáka 3. třídy Jitka Nedbalová. Její syn se prý kvůli tomu zhoršil v prospěchu a do školy se bojí chodit.
Podle informací CNN Prima NEWS už rodičům žáků došla trpělivost a devět dětí chtějí přeřadit na jinou školu. „Odchází dvě děti ze 3. třídy a jeden žák z 1. třídy,“ sdělila Zaklová.
Rodiče třeťáků už několikrát problém konzultovali s vedením školy. „Ve spolupráci s ostatními institucemi, jako jsou různá poradenská školská zařízení i OSPOD, se postupnými kroky snažíme docílit určitého řešení,“ uvedla zástupkyně školy Miroslava Cinkaničová.
Redakce CNN Prima NEWS se snažila kontaktovat také matku problematického chlapce. Ta prý uvažuje o tom, že v září syna přihlásí do jiné školy. „Každá mince má dvě strany a nikdy není nic černobílé,“ řekla žena.
Mého syna zkopal do žeber
Podobný případ, kdy žák 4. třídy údajně terorizuje své spolužáky i učitele, hlásí také další škola v Plzni. „Řešili jsme útok toho žáka na mého syna, protože ho zkopal do žeber, do břicha, kluk přišel domů s pláčem. Je to otázka času, kdy přijde s kudlou,“ vysvětlila maminka žáka 4. třídy. Z 25 zákonných zástupců podepsalo petici 21 rodičů. „Cílem petice je přeřazení agresora do specializovaného zařízení,“ upřesnil autor petice Jiří Raška.
Peticí a stížností se zabývala školní inspekce. „To šetření je uzavřeno. Tam, kde vidíme rezervy, to samotné řešení situace s daným žákem ve třídě, jsme konstatovali, že je stížnost důvodná,“ uvedl náměstek ústředního školního inspektora ČŠI Ondřej Andrys. Inspekce proto navrhuje součinnost s místní pedagogicko-psychologickou poradnou i se zřizovatelem školy.
Toto rozhodnutí se ale rodičům nelíbí. „Jak to vyřešila Česká školní inspekce, nám vadí. Je to nedostačující, a právě proto bojujeme dál,“ doplnila maminka žáka z této třídy Kateřina Seidlová. Škola nemůže matce žáka nařídit nebo doporučit přestup do speciálního zařízení, situaci proto chce řešit následovně. „Aby tam byly větší dohledy jak o přestávkách, tak ve výuce a hlášení veškerých problémů, aby asistentka vzala žáka ze třídy a pokusila se ho případně uklidnit,“ vysvětlil zástupce ředitelky Josef Řičica.
„Ten případ je jak přes kopírák a rozhodli jsme se, že se spojíme a vyzveme všechny ostatní rodiče, kteří mají podobné problémy. Myslíme si, že je to systémový problém a chceme na něj upozornit,“ řekl autor petice Jiří Raška. Chce založit občanské sdružení a apelovat na to, aby o přeřazení žáků do speciálních zařízení nerozhodovali jen rodiče.